Utländska tangentbord har inte Å, Ä, och Ö MEN det är INGA problem att använda utländska tecken. I t.ex. Word är det bara att klicka på Infoga -> Symbol så finns typ alla världens tecken där. Jag har både danska Æ och Ø, kyrilliska och arabiska bokstäver. Det tror jag att de flesta datorer har installerade, för jag har inte gjort något särskilt för att få arabiska bokstäver t.ex. Se bara till att designern förstår att du vill ha Å Ä och Ö där det ska vara Å Ä och Ö så att den som ska designa inte missförstår eller inte lägger märke till prickarna, eller blandar ihop Å och Ä.
Om du själv vill göra en liknande inbjudan som den du visar här kan du ladda ner snygga fonter och sedan testa att göra något liknande. Jag tycker att Adobe InDesign är absolut bäst (det är det layoutprogram som många tidningslayoutare använder), men det är ganska dyrt så kanske onödigt att köpa om du inte kommer använda det till mer än en bröllopsinbjudan. Ofta finns det dock en 30-dagars provversion att ladda ner på Adobe.com! Annars kan Word fungera (t.ex. genom att lägga texten i tabeller med osynliga kantlinjer eller att använda textrutor), och sen finns det säkert en del gratisprogram som kan funka.
Fina fonter kan du hitta här: 7thhouseontheleft.com/2012/07/20-free-font-favorites/
och här: www.dafont.com