• Ylva Nettelbladt

Enkätstudie om attityder till barn och föräldraskap

Hej!
    Mitt namn är Ylva Nettelbladt och jag är doktorand i sociologi vid Uppsala universitet. Jag håller på med en webbenkätundersökning om attityder till barn och föräldraskap. Undersökningen är en del i mitt avhandlingsprojekt i sociologi. Syftet med projektet är att undersöka hur människor ser på barn och föräldraskap, vilka uppfattningar som finns och vad olika uppfattningar kan hänga samman med.

Jag skulle bli mycket glad och tacksam om du vill delta i den här studien genom att besvara nedanstående webbenkät. Enkäten tar cirka 20 minuter att besvara. Den består av, förutom några bakgrundsfrågor, ett antal påståenden som du ombeds ta ställning till. Du behöver inte uppge namn eller personnummer. Du når enkäten via länken: www.research.net/s/foraldraskap-13

Tack för din medverkan!

Med vänliga hälsningar
    Ylva Nettelbladt

Sociologiska institutionen
    Uppsala universitet
    Box 624, 751 26 Uppsala
    Telefon: 018-471 51 81
    e-post: ylva.nettelbladt@soc.uu.se

• Svar på tråden Enkätstudie om attityder till barn och föräldraskap
  • Aniara4

Intressant. Av nyfikenhet bara, har du lagt ut frågan på Familjeliv också? *bävar för svaren i så fall*

• Eleya

Jätterolig enkät..rekomenderar!
    Jag själv har lite annorlunda åsikter om barn och föräldraskap, har själv sett en del. =)

*Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
  • Ylva Nettelbladt
    Aniara4 skrev 2013-02-28 13:44:19 följande:
    Intressant. Av nyfikenhet bara, har du lagt ut frågan på Familjeliv också? *bävar för svaren i så fall*
    Har lagt ut frågan även på familjeliv, men fick inte lika många svar där. Kul att du gillar studien!
  • Ylva Nettelbladt
    Emelie87 skrev 2013-02-28 13:50:52 följande:
    Spännande! När kommer avhandlingen att publiceras?
    Beräknar vara klar med avhandlingen i maj 2015!
  • mutuldus

Jag har också svarat nu och antagligen ändrat statistiken lite.. =) Svarar nog tvärt om mot de flesta andra.

Svar på tråden Enkätstudie om attityder till barn och föräldraskap