Köpa ring med diamant i Dubai , hjäääälp :-)
Jag tänkte köpa en rätt så stot sten i Dubai men vad ska man tänka på då man köpet en diamant utomlands? Alla tips mottages tack
Jag tänkte köpa en rätt så stot sten i Dubai men vad ska man tänka på då man köpet en diamant utomlands? Alla tips mottages tack
Pruta!!;) Känns konstigt kanske men vi prutade ner iaf 60% o då var försäljaren fortfarande kanonnöjd men det var ju vi med så;) Få allt uppskrivet, ta med till annat ställe o hör vad de kan erbjuda. Om möjligt gå till ställe som ngn bekant handlat på.
Pruta tipset gällde ju då specifikt Dubai förstås o inte allmänt "köpa sten utomlands";) om det nu var oklart
Vi hade varit i butik i Sverige innan o kikat o bestämt oss så hade koll på diamanter. Vi köpte ring där direkt, dvs inte bara sten, de gjorde den på ngn dag ( enstensring så inget som tog tid). Haft den för värdering i Sverige sen och allt var som förväntar o vi är mkt nöjda!/)
Får man vara fräck och fråga vad din hette de heter ju saker som VVS osv??? Helt lost här känner jag
Oj, vet imte om jag skulle våga det. Absolut kolla så att det är en certifierad diamant med tillhörande certifikat. Jag köpte en diamant från 77diamonds i London. Det var en river dvs den bästa färgen i skalan. Lycka till
Vi förlovade oss i Miami och jag ville jäääättte gärna köpa ringarna där för det hade varit så fräckt att ha något unikt...
Men min blivande avstyrde det hela. Vilket jag är otroligt glad för i efterhand!
Vi köpte våra ringar i våran hemstad, fick lämna våra uppgifter så dom fixade allt med försäkringen av ringarna. (Tappar vi dom får vi nya osv)
Dom gav oss även en bra rabatt då vi köpte alla tre ringarna där. Samt att dom utan extra kostnad putsar upp ringarna innan bröllopet samt graverar in vigseldatumet.
Allt kändes väldigt tryggt och bra och i efterhand hade jag aldrig vågat köpa mina ringar utomlands med tanke på vilken summa pengar det rör sig om
Allt sånt bör du nog ha i åtanke vid inköpet av dröm-ringen! Lycka till