• christal

Vilken lokal ska jag välja? Hjälp

Hej,
    Jag har tittat runt på massa festlokaler till mitt bröllop och har nu hittat två som jag verkligen gillar.

Lasse Majas Wärdshus och Ridersviksgård!

Finns det någon som har varit på båda och kan jämföra?

Finns det någon som har varit på någon av dessa lokaler och kan ge mig synpunkter och åsikter?

Jag har varit på Lasse Maja mycket när jag var liten och jag har även varit på deras bröllopsmässa 2009?

Tack på förhand! :) 

• Svar på tråden Vilken lokal ska jag välja? Hjälp
  • SingingFantacia

Förstår ditt/ert dilemma båda är helt fantstiska.
    Jag älskar ju Lasse Maja men Ridersviks gård med dess underbara närhet till mälaren är ju fantastisk. Jag hade nog personligen valt Ridersviks för bröllop just av den anledningen. Trädgården gör det hela lite mer romantisk på något sett.
    Lycka till 

• stormhelen

Jag har ju aldrig varit på någon av platserna personligen. Men basert på bilderna och så för de båda olika områderna / lokalerna så tycker jag att Ridersviks gård är super fint med fantastiska omgivningar där ni kommer att kunna ta jätte fina bröllopsbilder. Därför lägger jag min röst på den för just ett bröllop. Hade det gällt en 30, 40 eller kanske  en 50 års fest så hade jag nog valt den andralokalen.

Men Ridersviks gård är mer "bröllopigt," om du förstår vad jag menar. ^_^

• SingingFantacia
    stormhelen skrev 2013-03-07 21:21:08 följande:

Jag har ju aldrig varit på någon av platserna personligen. Men basert på bilderna och så för de båda olika områderna / lokalerna så tycker jag att Ridersviks gård är super fint med fantastiska omgivningar där ni kommer att kunna ta jätte fina bröllopsbilder. Därför lägger jag min röst på den för just ett bröllop. Hade det gällt en 30, 40 eller kanske  en 50 års fest så hade jag nog valt den andralokalen.

Men Ridersviks gård är mer "bröllopigt," om du förstår vad jag menar. ^_^

Svar på tråden Vilken lokal ska jag välja? Hjälp