så himmla trött och besviken
Hej allihopa,
är en irriterad brud som har drygt 6månader kvar till bröllopet.
hur känner ni inför det som komma skall? Redan stressad och lätt irriterad?
Ibland kan jag känna mig som in bridezilla.
Framför allt efter det som hände idag.
Vi var på fika hos svärmor då vi lämnade den officiella inbjudan till henne. Så klart började vi prata om bröllopet och vad som vi hade tänkt göra. Allting verkade bra tills vi kom fram till ämnet bröllopstrårta och en traditonell ceremoni som man har här i tyskland. Det ska tilläggas att jag har bott i stort sätt hela mitt liv i sverige och min blivande festmann är tysk. Jag försöker med andra ord planera ett bröllop där 2 olika kulturer ska få sin rätt och som ska passa mig och min festmann. Jag trodde jag och han hade kommit överens om allt och sedan kom diskussionen om bröllopstårtan.
Överenskommet var en tårta med 3 våningar. Nu bestämmdes des plötsligt att det skulle vara 5 olika tårtor totalt. Jag blev lite omtummlad när min festman sa att han ville ha ostkaka och bla. fruktkaka och mamman bestämde att hon skulle baka det till bröllopet.
Jag nämnde också att jag ville att den traditionella ceremonin helst skulle vilja ha helgen innan bröllopet och inte 2 dagar innan bröllopet. Vi kommer ha fullt upp i alla fall och behöver inte vara bakfulla/ eller sega när vi ska förbereda allt dagen innan.
Dessutom berättade jag lite om dekorationen som vi skulle ha. Min festmann himlade bara med ögonen och hans mamma sa ingenting.
Vet inte om ni förstår det jag försöker säga men jag känner mig mer än besviken.
Visst ska man göra kompromiser, men man ska väl se fram emot bröllopet .
Jag känner mig nog mest besviken för att det är framför allt jag själv som planerar och hans släkt sa att ni får göra som ni vill när jag frågade om det fanns några traditioner eller saker som jag borde tänka på.
Är inte alls sugen på att göra någonting längre. Känns som att man ändå inte kan göra rätt för sig.
Någon mer bridezilla där ute? Eller någon som känner sig besviken?