• Anonym (besviken)

Han slänger på luren

Jag hade en kort relation med en 14 år äldre man som helt plötsligt dumpade mig eftersom jag inte hade det han letade efter. Vad exakt han letar efter vet han inte själv heller. Jag blev helt knäckt och förstörd för under vår korta tid hann jag falla rejält för honom. Det blev många, långa brev till honom. Ibland gick det till överdrift, och det har jag bett honom om ursäkt för och förklarat att det var under jobbiga stunder jag reagerade så. Stundvis bönade jag honom att ta mig tillbaka, men det jag ville ha svar på var orsaken till varför jag inte dög. Fick svaret att jag var bra, men något saknades. Nöjde mig med det, för jag misstänker att han bara var kär i kärleken. Men som person saknar jag honom fruktansvärt och känner mig äntligen redo att träffa honom och förhoppningsvis få en vänskapsrelation. Jag har kommit över att vara kär och har berättat det för honom. Saken är den att han vägrar någon som helst kontakt nu. Försökte ringa och han tryckte av samtalet, vägrar svara på sms eller mejl. Jag har bett så mycket om ursäkt  och tycker att det är hemskt att en person som tidigare varit förälskad vägrar offra en minut på den andres försök till försoning.
    Jag blir galen. Det här känns snäppet värre än att bli dumpad.

• Svar på tråden Han slänger på luren
  • Chicita

Det är inte alltid en bra idé att ha en vänskapsrelation med sina ex.
    Om han inte är redo så är han inte det, och ju mer du försöker - destå mer stöter du honom ifrån dig.

Släpp det. Det funkade inte, han är uppenbarligen inte rätt person för dig och om han inte tillför något i ditt liv så är han inte heller värd att vara din vän.
    Gå vidare med ditt liv helt enkelt... 

• Sara 120707

Är det inte bara lättare att släppa det här och gå vidare med ditt liv?

Uppenbarligen vill han inte ha någon relation med dig, varken vänskap eller kärlek.

It takes 2 2 tango

• Anonym (Låt honom gå)

Är inte alla som vill ha en vänskaps relation med någon de haft en kärleks historia med. Du måste släppa honom. Ärligt talat låter det som du är lite väl efterhängsen och att det skrämmer honom.

Du har skrivit brev där du bönat och bett honom ta tillbaka dig. Och nu helt plötsligt "nöjer" du dig med en vänskapsrelation med honom.

Om han uppenbarligen inte vill ha med dig att göra så kan du inget annat göra än släppa taget om honom. Det kommer du må bäst av i slutändan.

• Anonym (besviken)

Jo, jag vet att jag har varit efterhängsen, så det bad jag om ursäkt för. Grejen är bara den att han tillförde så otroligt mycket i mitt liv just då. Han fick mig att återuppta gamla intressen som glömts bort sedan länge. Vi har samma intressen om allting, hans jobb var tidigare och fortfarande ett av  minadrömyrken osv. Kändes som en tvilingsjäl helt enkelt. Därför hade jag svårt att släppa honom. Men inser ju att jag måste. Fan va jobbigt det är då jag är helt redo att släppa honom, men ändå vill jag att man ska kunna föra en vuxen konversation

• Chicita

Han hade en positiv inverkan på ditt liv. Ta vara på det. Var tacksam för det.
    Men släpp honom...
    Vem vet, om några år kanske ni träffas igen och kan bli vänner på riktigt.
    Eller så går ni helt enkelt helt vidare var och en för sig.

Minnena har du alltid kvar. Men du behöver inte honom för att fortsätta med dina intressen och den nystart på intressefronten du liksom fick genom det här förhållandet. 

• passionsblomman

Det räcker nog tyvärr inte att du har bett om ursäkt, även om det såklart är bra att kunna göra det när man inser att man gått över andras gränser på olika sätt.
    Men därifrån till att han ska vilja ha någon relation med dig alls, får du nog inse är ganska långt och förmodligen också sannolikt.
    Ibland får man acceptera att man bränt både sina skepp och broar och försöka lära sig av det när man sedan tar med sig erfarenheterna framåt i livet.

Det är lätt att förstå att han inte litar på dig och vad du säger efter det som varit och att stänga dörren för dig helt, är nog vad han anser vara det mest vuxna och sansade och det som kostar minst.
    Han är klar- se till att bli det du med och sök din lycka framåt. Den finns där!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Anonym (besviken)

Tackar för era svar. JAg vet att jag måste släppa honom och jag gör det nu. Ibland krävs det tydligen utomståendes åsikter som hjälp för jag hade helt snöat in mig i honom. Det här gör det lättare så kan jag bara hoppas han en dag är redo att ses vänskapligt och att vi båda är lyckliga med livet då

• stormhelen

Han kanske inte svarar för att han tycker att det är jobbigt att du hör av dig till honom hela tiden på ett eller annat sätt.

Du tycks ju vara väldigt bestämd med att kontakta honom på olika sätt, brev, telefonsamtal, sms, mejl osv.

Han kanske inte vill hålla kontakten med dig speciellt inte när du är så efterhängsen.

Jag hade en kille förut som höll på att höra av sig hela tiden efter det att jag gjort slut, vilket var skit jobbigt.

I början var jag trevlig och bad honom sluta. Sedan slutade jag svara eftersom det inte spelade någon roll vad jag sa, utan han bara fortsatte. Sedan fick min dåvarande pojkvän svara i telefon och öppna dörren, för det räckte inte med att han ringde han kom och ringde på dörren också.

Så där höll han på i över två år. Det var riktigt otäckt.

• Anonym (blomma)

Vill inte verka hård, men jag tror inte det finns någon kille som finner det tilltalande med en tjej som bönar och ber. Du verkar besatt eftersom du ringer, skickar sms och mailar trots att han inte vill ha kontakt. Du måste respektera att han inte vill ha dig i sitt liv. Och du måste börja respektera dig själv.

Svar på tråden Han slänger på luren