• sciennah

Sångerska sökes Tjörn/ Stenungsund/ Orust

Hej

Jag söker med ljus och lykta efter en sångerska till vår vigsel på Tjörn den 7 september 2013.
    Tanken är att Du är allt eller Utan dina andetag ska sjungas under vigselceremonin.

Känner ni till någon ni kan tipsa mig om? 

• Svar på tråden Sångerska sökes Tjörn/ Stenungsund/ Orust
  • sciennah

Tack för tipset! Ska fundera på henne. Hittade följande på tuben och tyckte man hörde hennes olika tonlägen bra där:

Fler förslag?

• söt nöt

Nu är det ingen solist utan en kör, men ändå. Jag kan varmt rekomendera Ucklums förenade röster. Super trevliga och är så samspelta. Helt otroligt fint sjunger dom med flera stämmor. 

• sciennah

söt nöt: wow vad duktiga Glad

• söt nöt

Jag har hört dom flera gånger när dom sjunger i folkviseton. Hade jag bott kvar hemma på västkusten så hade jag anlitat dom till mitt bröllop. :)

• Längtandsfull

Letar också efter någon som kan sjunga det svär jag på med arvingarna. Verkar inte var lätt att hitta någon bra som inte är jättedyr..

• Längtandsfull

Vad har ni betalat för en solist??

• oh yeah

Hej, kul om det var till hjälp,
    hittade inspelningen som vi lyssnade på

http://www.myspace.com/hedvigslomian

Längtansfull: är nog väldigt olika det där, själv såg jag ett mönster i att man fick lite det man betalade för i detta fall,

när jag sökte runt,

men ändå, både bra musiker och "dyrt" är en smaksak och definitionsfråga. Finns glada amatörer som säkert tar en 500-lapp och kändisar som tar 5000-10000:- och så allt däremellan... Blomma

• Längtandsfull

Oh yeah: vad fick du betala för denna tjej??

• Längtandsfull

Band till festen har vi. Behöver nu bara en solist till kyrkan.

• Tjörnbrud
    yeni skrev 2013-03-21 19:32:39 följande:
    Jag tipsar om det Fantastiska bandet IA dom e grymma hade dom själv på mitt bröllop nu i februari.
    www.iamusic.se 
    Hej, får man fråga vad det kostade?
    Fick ni välja vad de skulle sjunga eller hade de sitt egna som de körde?
    Var det musik man kunde dansa till?
  • oh yeah

Längtandsfull skrev 2013-03-20 18:19:21 följande:Oh yeah: vad fick du betala för denna tjej??har för mig att det var runt 2000:- , då hade vi 3 sånger, en instrumental och två med sång och piano som hon också spelade.

• sommaren13

Vi har Andrea Stjernedal och får betala 3500kr för att hon ska åka från göteborg upp till stockholm, för att sjunga två låtar på våran vigsel. 

• fru raring
    sommaren13 skrev 2013-04-15 20:55:47 följande:
    Vi har Andrea Stjernedal och får betala 3500kr för att hon ska åka från göteborg upp till stockholm, för att sjunga två låtar på våran vigsel. 
    Hon är fantastisk! =)
Svar på tråden Sångerska sökes Tjörn/ Stenungsund/ Orust