• Teeny

Någon som handlat från USA i dollar?

Är det någon som har erfarenhet av att handla smycken från USA? Jag är inne på E-bay och kikar runt nu, och hittade den här (juveleraren?) som har en egen butikpå Ebay.. där kan man köpa nya ringar, på auktion eller köp-nu pris, välja storlek osv.. Blir väldigt ok valuta omvandlat i SEK, men jag kanske är galet naiv nu??
    http://stores.ebay.com/Michael-Shea-Diamonds?_trksid=p2047675.l2563

Läste en annan tråd här inne, där en tjej köpt en ring för 2500 svenska kr via Ebay, och gått och värderat den till den femdubbla här hemma.. Så lite nyfiken blir man ju =)

• Svar på tråden Någon som handlat från USA i dollar?
  • Sandra380

Ett tips är att läsa igenom säljarens omdömen. Jag tänker också köpa ring från USA via ebay men jag är jättenoga med omdömen. Kom in på en säljare häromdagen som såg jätteseriös ut men när jag läste hans negativa omdömen så visade det sig att han sålt ringar som påstods vara 14k vitt guld men visade sig vara fejk. Jag skulle aldrig våga köpa om säljaren fått negativt omdöme de sista 12 månaderna. 

Hoppas du hittar vad du söker och att allt blir perfekt :) 

• Teeny

Tack för svaren! =)

Jag läste lite mer noga på sidan sen, och upptäckte vad kruxet låg.. Det är inte riktiga diamanter, så därför det blev så billigt. Har även hört att diamanter från USA ofta kan vara utblandade med glas.. ?

• Sandra380

Det var ju trist men det finns seriösa säljare på ebay som har garantier från olika juvelerare och där du får "full refond" om du av någon anledning inte är nöjd. Bara fortsätta att söka :) Gifter du dig snart så det är brådskande?

• Teeny

Vi förlovade oss förra söndagen, men med en tillfällig ring eftersom han ville att jag ska få välja själv.. Så  nu funderar jag runt lite på olika alternativ.. Har hittat fina på Bukowskis Market också, men jag har inte kollat upp min ringstorlek ännu. Men det  kan hända att det blir nya ringar istället. Det slog mej att jag som vill ha bling med ändå diskret, gärna nedsänkta diamanter och små..kanske inte ska välja gamla antika ringar. De är väl ofta lite mer uppseendeväckande kan jag tänka mig? Iaf verkar man ju få mer carat för pengarna.. Så då innebär väl det stora diamanter också då?

• Sandra380

Finns en sida som heter sefina.se som säljer pantsatta smycken. Där kan man hitta mycket fint. Både gammalt och nytt :) Kika in där vettja :) 

Svar på tråden Någon som handlat från USA i dollar?