• Teeny

Vill ha åsikter om Schalins ringar =)

Ringdjungeln är ny för mig! Jag har börjat förstå att man ska kolla efter både karat, äkthet av diamant, okika beteckningar för olika diamanter etc etc...

Jag har hittat två ringar från Schalins Passion som jag har fäst mig vid. Jag vill ha diamanter i båda ringarna, men de jag har hittat kallas båda för vigselring.. Spelar det någon roll? Är det upp till mig vad jag vill ha dem som? De är i vitguld, och den ene som jag tänker ha som förlovningsring har tre princessdiamanter, och den andra som blir vigselring är en alliansring.

Jag lägger in bilder på ringarna här nedan, tror ni de här två skulle passa bra ihop? De är i samma serie.

Är Schalins ett bra märke? Bra kvalitét, bra diamanter??

• Svar på tråden Vill ha åsikter om Schalins ringar =)
  • Lovisassk26

Jag frågade runt mycket innan jag köpte min vigselring, Schalins helalliansring, norrsken(vitguld). Alla guldsmeder jag pratat med rekommenderar Schalins som ett seriöst företag med bra kvalité på både stenar och fattningar. Visst, det är ju en form av "massproduktion", men det är av god kvalité. Jag har fått hem min ring och är väldigt nöjd. Min släta förlovningsring är även den från Schalins och jag är helnöhd med den också, efter 2 år. För övrigt, ska du köpa Schalins, då vill jag varmt rekommendera nordstans guld i Göteborg!!! När jag köpte, överlägset billigast i hela södra Sverige och servicen är verkligen kanon!

• Teeny

Jaså? Ja men då kanske man skulle ta sig en tur =D Tack så jättemycket för ditt svar!!

• Lovisassk26

Det tycker jag du ska! Är du intresserad av priser så maila dem, oftast svarar de samma dag!

• Pillan

Jag har också fått uppfattningen om schalins är bra ringar även om de görs i stor upplaga. Spelar ingen roll att båda har benämningen vigselring, men finns det någon motsvarighet för din blivande utsn dimanter? Eller han vill inte ha ring? Carat är storleken på diamanten sen finns det ju en rad olika punter att titta på när det gälller kvalitet. Jag fick lära mig att bra slipning är det viktigaste, är inte den bra kan man liksom skita i färg och klarhet (i princip). Jag har med köpt min ring på nordstansguld i Göteborg. Väldigt nöjd. Gå in på deras hemsida och välj egen design så ser du exempel på vad de kan göra (utöver bl.a. Schalinsrimgar som de såklart har), Han gör precis som du vill ha det och du väljer diamanter själv, oftast får man väldigt bra pris på deras Egendesignade ringar. Redommenderar :)

• palma2013

Ofta kallas de vigselringar om de är av alliansmodell. Du kan ha både slät ,allians och solitär eller flerstensringar. Kotymen skiljer från olika kulturer och traditioner. Viktigast är att du tycker om dina ringar. Schalins är ett mycket bra och pålitligt märke med en hög kvalité om du är intresserad av massproducerade ringar. Jag tycker att de ringar du valt är vackra och passar mycket bra tillsammans. Lycka till!

• lurigmumin

Jag har ringen med tre diamanter fast i rött guld. Är verkligen jättenöjd! Tycker att kvalitén är väldigt bra. Jag tror att din kombination kommer bli jättefin! 

• Fjärilen

Jag har en shcalins passion som förlovningsring. Som vigselring har jag en himla.

Tycker att färgen på mina vitguldringar är fina.

• Annamolly

De passar jattebra ihop. Om de ar fran samma serie borde det ju aven stamma med profilen, hojden, et.c. Sant kan vara lite svart annars. 

2013.06.22 Samos, Grekland
  • Teeny

Åh vad glad jag blir!! Tack för era svar!! =D

• paet

Jag har också mina ringar därifrån :) Alltså både förlovnings och vigsel. Är jättenöjd! Dom är jättefina! Dock är det ju det där med massproduktionen. En tjej som bor här i stan som jag känner lite granna har en likadan vigselring. Inte så kul men jag valde ju den för att jag älskade den. Precis som hon också gjorde :)

• Ritak

Vi har köpt alla våra ringar från schalins och vi är super nöjda! Dock har jag ju inte fått på mig min vigselring ännu men jag tittar på den så ofta jag kan Flört Är supernöjd med kvalitén och framförallt designen!

Tycker ringarna ser ut att passa jätte bra tillsammans! Men mitt tips är att åka till en affär och prova dom tillsammans Glad

• Nilsson

Vi har valt förlovningsringen från Schalins men vigselringarna (min sambo ska också ha en ring till) valde vi att göra lite liknande förlovningsringarna från Schalins men flera ändringar och tillägg med stenar i olika storlekar och så. Så vi valde att gå till en guldsmed och det blev finare, billigare och främst roligare att inte ha exakt som en schalins utan med lite ändringar så att vigselringarna blir extra speciella!!

• Loanne

Lite glädjedödare blir jag här... Jag beställde en Schalinsring (Mountain Rocky 0,75 ct), men när den kom var det flera defekter på den. Bl a var en av klorna dåligt gjord. Butiken tog hem en ny likadan ring, men även den var det fel på, det fattades guld vid sidan av infattningen. Man sa till mig att "man får räkna med att det är något litet fel eftersom infattningarna är gjorda för hand". Men jag kunde inte tänka mig att betala så många tusen för en ring som inte var perfekt, så det blev inget köp. 

• Plättis

Jag och min karl har Schalins-ringar i vitt guld, och på det stora hela är jag nöjd förutom att den ser väldigt sliten ut efter en väldigt kort tid. Vi har bara varit förlovade i lite drygt två månader, men ringen ser ut att vara flera år gammal redan. 
    Trots det så tror jag att det blir Schalins till vigselringarna också. Jag har pratat med en guldsmed i stan för att ändra lite på min ring eftersom jag vill ha rubiner i den. Vi får se hur det blir :) 

Svar på tråden Vill ha åsikter om Schalins ringar =)