• inastina1

Överraskningsbröllop, åt någon annan

Min syster och hennes pojkvän har varit förlovade i många år men eftersom ingen av dem kan bestämma sig så har de inte gift sig än. De är inte så noga med själva bröllopet utan vill bara vara gifta. De har flera gånger sagt att det hade varit underbart om någon kunde överraska dom med ett bröllop. Kan man göra det? Hur gör man iaf? Alla tips mottas gärna!

• Svar på tråden Överraskningsbröllop, åt någon annan
  • amerika

Det är ju lite svårt eftersom man måste beställa hindersprövning från skatteverket och den kommer till folkbokföringsadressen. Den ska sedan skrivas under av båda. Så långt måste de vara med. Men sen själva bröllopet, festen, det kan ju ni andra styra med dem ovetandes. En godkänd hindersprövning räcker i 4 månader, sen är den för gammal.

Jag har en kompis som faktiskt gav sin man i examenspresent att de vigde sig på examensfesten. Bara hon, VF och en kompis som skulle spela gitarr visste om det. Hennes man ville gifta sig och hon hade sagt aldrig i livet. Så på nåt sätt (fråga mig inte hur!) lyckades hon lura av honom hans underskrift på hindersprövningen....
    Han blev sedan jätteglad när det gick upp för honom vad som var på gång Skrattande 

• inastina1

Ja hindersprövningen vet jag om. Dom har beställt den ett par gånger och kommer nig göra det snart igen:)

• knackamackadam

Du skulle ju kunna säga åt dem att fixa hindersprövning och datum, så fixar du resten. Då vet dom att det blir men inte hur.

• daniiel

Jag skulle inte vågat, även om allt det praktiska gick att lösa och att brudparet kastat ur sig önskemål om det. Vem vet, dom kanske har planer, i hemlighet. Nej, bröllop tycker jag man bör överlåta till brudparet.

• Kaffegrus

Hmm.. Det finns ju det där programmet "Vårt bröllop i era händer". De kanske skulle tyckt om något sådant? Dem vet om att det händer, men inte hur, så fixar ni mer eller mindre allt åt dem. Om ni vill ha en överaskning på något sätt, så är ju erbjudandet om att göra en så stor gest för någon annan en stor överaskning i sig själv. 

Själv skulle jag bli tokig om någon fixade ett bröllop åt mig eftersom jag vill ha denna tid med planering och allt, men de verkar ju inte så noga på det. Så om jag tänker mig att jag var din syster (baserat på det lilla jag vet om henne), så skulle jag bli otroligt glad

• PimPim83
    daniiel skrev 2013-03-05 18:34:51 följande:
    Jag skulle inte vågat, även om allt det praktiska gick att lösa och att brudparet kastat ur sig önskemål om det. Vem vet, dom kanske har planer, i hemlighet. Nej, bröllop tycker jag man bör överlåta till brudparet.
    Håller med!
Svar på tråden Överraskningsbröllop, åt någon annan