• Minneasmatte

Vilken är den bästa versionen av Utan Dina Andetag? Vi ska ha den som första dans.

Vi ska ha Utan Dina Andetag som låt till första dansen. Vi hade tänkt dansa någon form av lågsam dans, alltså ingen avancerad vals. Så hur många versioner av denna låt finns det som går att hitta på cd-skiva?

Är orginalversionen som Kent sjunger bäst?

• Svar på tråden Vilken är den bästa versionen av Utan Dina Andetag? Vi ska ha den som första dans.
  • Tuvestam
    Minneasmatte skrev 2013-03-06 11:26:02 följande:
    Vi ska ha Utan Dina Andetag som låt till första dansen. Vi hade tänkt dansa någon form av lågsam dans, alltså ingen avancerad vals. Så hur många versioner av denna låt finns det som går att hitta på cd-skiva?

Är orginalversionen som Kent sjunger bäst?
    Jag tycker absolut att den bästa är när Kent själva sjunger den. Jag har hört många olika versioner av låten och såfort nån sätter på den med Kent så ryser jag i hela kroppen!
  • PiaB

Jag tycker att originalet med Kent är överlägset bäst. Har hört en massa olika versioner men ingen får mig att rysa och gråta som Kent Den känns så brutalt ärlig på något sätt, något som jag tycker är svårt för någon som tolkar att lyckas med. Men det är vad jag tycker

• Tuvestam
    PiaB skrev 2013-03-06 12:09:24 följande:
    Jag tycker att originalet med Kent är överlägset bäst. Har hört en massa olika versioner men ingen får mig att rysa och gråta som Kent Den känns så brutalt ärlig på något sätt, något som jag tycker är svårt för någon som tolkar att lyckas med. Men det är vad jag tycker
  • Minneasmatte

Passar det att dansa till Kenst version av utan dina andetag? Blir det tryckare då? Vals lär ju inte passa.

Någon som vet om det finns nåt klipp eller så på folk som dansat till den låten?

• KalmarBröllop2013

Michael Lonnie Abrahamsson har två bra versioner. Vi funderar på att ha den i kyrkan trots att alla verkar ha den :)

...skulle behöva noter till låten, någon som vet vart man kan hitta sånt på nätet? Ni får gärna skicka mig ett meddelande isåfall :) . Vänligen Hanna

• Red Lion

Men hallå, Kent (originalet) är de enda som kan göra denna låt! ;)

• BlivandeBruden

Jag tycker Sanna Nielsen gör den jättebra. Får gåshud när hon sjunger den

• johannaochdennis

Tycker också Carolina Wallin Perez gör den bäst.

Svar på tråden Vilken är den bästa versionen av Utan Dina Andetag? Vi ska ha den som första dans.