Mamma kanske inte kommer ned
Jag kan nog lite mer relatera till trådstartaren. Men det är för att jag utgår från hur min mamma är.
Min mamma har besökt mig en gång sedan jag flyttade (vilket är fem år sedan), men klagar ständigt på att inte jag kommer oftare. Hon kommer på min bröllopsdag, men varenda gång vi pratar klagar hon på hur dyrt det blir för henne. Jag är student och tjänar next to nothing. Jag har säkert lagt ner 10.000 på att besöka henne genom åren.
Att hon inte har råd kan man ju förstå, men som det låter på trådstartaren kan det handla mer om vad mamman prioriterar. Min mamma har t.ex. renoverat sin lägenhet en miljon gåger de senaste fem åren, köpt en Macboom till 15.000 (vilket hon inte behöver) med mera. Men att besöka mig, det har hon minsann aldrig råd med.
Och som ni säger, så kanske inte trådstartaren egentligen ens vill ha sin mamma där. Men det är då väl inte att kräva för mycket att ens egen mamma i alla fall ska önska att vara där.
Tycker kanske vi ska stödja trådstartaren lite då inget gör så ont som att ha en mamma som inte tydligt visar att man är älskad. Då har man full rätt att vara både arg, besviken och lite egoistisk.