• Teeny

Göra en Schalinsring lite mer personlig, funkar det?

I den butik där vi ska köpa våra förlovningsringar från Schalins, har de även möjlighet att kunden kommer med egna idéer och önskemål, står det på deras hemsida.

Jag har förälskat mig i de ringar som jag misstänker att de allra vanligaste vigselringarna i Schalins serie; Norrsken Virvla, 0,20 ct och Norrsken Himla 0,45 ct... Hittade inte Virvla i vitguld på bild nu men det är vitguld som jag gillar..

Det enda som skiljer dessa två ringar åt är väl att Himla har större diamanter, och bredden på ringen är 3mm istället för Virvlas 2,5? I övrigt är de ju likadana?
    Jag skulle önska mig att det fanns ett mellanting mellan dessa två ringar, det hade ju varit perfekt =)
    Men det kanske är enkelt ordnat? 
    Någon som vet om det blir dyrare när de gör om ringar efter kundens önskemål, och isåfall hur mycket dyrare?

Jag funderar på att välja Himla, men byta ut den stora diamanten i mitten från 0,25 ct till Virvlas 0,10 ct, men behålla 0,02 ct stenarna på sidorna? Funderar även på om man skulle byta ut två av de fem stenarna ytterst på varje sida, mot något annat, kanske svarta diamanter? Någon som vet vad det skulle göra för prisskillnad? Eller kanske mot svarta Swarovski kristaller, kan man ha det ihop med diamanter i en ring?? Kanske vore fint? Eller skulle det bli konstigt kanske, helt annat sätt att glittra på? Ingen aning... bara funderar runt? Ska jag sätta i nåt annat så är det svarta stenar av nåt slag som är mest intressant, finns det flera som är svarta förutom diamanter?

• Svar på tråden Göra en Schalinsring lite mer personlig, funkar det?
  • Teeny

Ursäkta att fotona på ringarna ser så snea ut, misslyckades med min förminskning.. de ser mer likadana ut egentligen =)

• TheD

Jag tycker det verkar konstigt. Köper man en schalinsring så ser den ut som den gör annars är det inte deras design....

• ThereseV

Du kan ju gå in till en guldsmed där dom gör ringen efter dina önskemål, då blir den ju exakt som du vill ha den och det behöver inte bli mkt dyrare.

• Koyal

Ja man kan göra en Schalinring mer personlig. Be guldsmeden kontakta Schalins för att se om de kan göra den såsom du vill och vad det kommer kosta. En kombination jag fråga efter innan jag köpte en annan ring var att ta två ringar och slå ihop till en. Ena ringen skulle kosta 20 000 och andra också runt det. Totalt skulle ringen kosta 35 000, så nej de tar inte mer bara för att.

• Pillan

Basen på min ring är en schalinring, sen har guldsmeden gjort egen fattning/klo för sten osv. Köpte den på nordstans guld i Göteborg. Lycka till!

Svar på tråden Göra en Schalinsring lite mer personlig, funkar det?