• rosemarypatrik

Hittat min klänning men 2,5 år kvar till bröllopet

Vi skulle bara kolla vilken typ av klänning jag skulle ha, inte hade jag trott att jag skulle hitta min drömklänning när vi var där. Jag har redan från början sagt at vi ska beställa från kina, då det blir billigare och som tur var att vi tog kort på den, men jag kan inte låta bli att tänka på den. Eftersom jag varit gift tidigare, men inte min blivande, så tänkte jag först inte så mycket på det, tänkte köra på det som jag gjorde tidigare, en vit klänning med färgade detaljer, men nepp, jag hittade en hel vinröd klänning, som ingår i vårt tema, men eftersom vi båda går på soc, så kommer det ta ett tag innan vi får råd och några 3,500:- har man inte precis liggande

• Svar på tråden Hittat min klänning men 2,5 år kvar till bröllopet
  • Principisessan

jag hade väntat, du kan ju alltid sy upp den i kina med tanke på att du tagit kort på den, om du fortfarande vill ha den då.Det hinner hända mycket på 2,5 år, dels kan du hinna ändra dig trots att det är drömklänningen just nu. Det finns ju många trådar här på BT som bara handlar om att brudar ångrat sitt köp och hittat en annan klänning. 
    Sen kan du ju ändra i vikt, så det allra bästa är ju att köpa brudklänningen ett halvår innan bröllopet, då hinner man kanske varken ändra sig eller ändra så mycket i vikt.
    spar bilden på ett bra ställe så du har den kvar :)  

• rosemarypatrik

Jo, jag vet, tanken har redan varit från början att vi ska sy upp den i Kina, då jag är en van ebay-köpare. Vi tog bilder från de flesta vinklar. Vikten kommer jag nog inte ändra så mycket, är väl i så fall om jag är gravid. Har ju varit gift tidigare, köpte då en klänning från USA i för stor storlek så den fick sys in. Men nu är det bara hålla koll på ebay.

• jimmyojennifer

2  1/2 år är lång tid. Jag hade väntat. Sen har du ju tid att spara pengar så du kan köpa drömklänningen när det väl är dags =)

• Chicita

Du hinner ändra dig 15 gånger på den tiden (minst).
    Finns ju både blivande och fd brudar här inne som har hunnit med fler än en klänning på kortare tid än det du har.
    Så det som är drömmen i dag behöver absolut inte vara det om ett par år.
    Om 1,5 år är det kanske dags för dig att börja bestämma dig för vad du vill ha för klänning. Men fram till dess är det väl bara att försöka spara så mycket ni kan över huvud taget. Alltså till bröllopet generellt...

• PiaB

Jag tycker nog du ska vänta, även om det just nu känns som du hittat din drömklänning.
    Vi har planerat bröllop i ett år nu och jag är inne på min fjärde klänning. Sen behöver ju inte alla vara som jag, men skulle jag ha ett år till på mig skulle jag nog köpa ännu fler

• PimPim83

Jag håller med övriga här om att jag skulle väntat med klänningen om jag var du. Du hinner säkert ändra dig flera gånger, och om inte har ni tid på er att spara så mycket pengar som möjligt så att du kan köpa drömklänningen när det väl är dags.

• daniiel

Spara alla bilder på klänningen. Vet du vad är för märke och modell? Spara det också. Om du inte vet det, ta reda på det, så du kan spara det.

När det är ca 1år kvar till bröllopet, så kika på bilderna igen. Tycker du fortfarande om klänningen och det känns som att det är den du vill ha, försök ta reda på om den finns att köpa någonstans. Det kanske finns någon begagnad? Eller så skickar du iväg bilder och får en kopia uppsydd. Gillar du den inte längre och vill ha någon annan klänning, ja, då har du inte köpt en klänning i onödan.

Som övriga skrivit, så kan det hända väldigt mkt på den tiden som ni har kvar och du kan ha hunnit ändra dig flera gånger. Om ni inte har pengarna nu heller, så finns det absolut ingen anledning att ens överväga att köpa en klänning. Prioritera att spara till själva bröllopet och när börjar närma sig, så kan du ta upp klänningsletandet igen :)

• Alvstina

Jag håller med alla andra som skriver här. Tänk också på att 2,5 år är väldigt lång tid och det kan ju vara så att ni båda har skaffat er jobb tills dess och då behöver det inte svida lika mycket ekonomiskt att köpa en klänning som det skulle göra idag. Spara alla bilder och märke på klänningen du hittat idag. Kinaföretag kan ju också göra väldigt fina kopior om det skulle vara så att det fortfarande är din drömklänning när det närmat sig.

Svar på tråden Hittat min klänning men 2,5 år kvar till bröllopet