Ida475 skrev 2013-03-11 10:45:19 följande:
Hej! Vi ska gifta oss sommaren 2014 och börjar redan nu att planera och fundera. Det jag funderar över hur man får till ett ekonomiskt bröllop, utan att tumma på klädsel och ringar. Närmare bestämt självaste bröllopsfesten efteråt. Är det någon som har nåt förslag på alternativa lösningar, tages tacksamt emot.
Hur stor budget har ni tänkt er? Vi siktar på mellan 50 000 och 75 000. Men i början av planeringen känns det nästan omöjligt att uppskatta.
Vi har tänkt fixa förrätt själva men ha catering för varmrätten. Om ni tänkt ha bröd till maten kan ni baka någon vecka innan och lägga i frysen. Det är mycket billigare än att köpa.
Vi åker till Tyskland för att köpa alkoholen som behövs. Vi tänker nog bjuda på det mesta i dryckes väg, men vill ju inte ha ett fylleslag. Vi ska hyra porslin men troligtvis köpa glas på IKEA. Eftersom glas ofta går sönder i större utsträckning än tallrikar blir det billigare att köpa glas än att betala dyra ersättningskostnader.
Vi ska också gifta oss sommaren 2014 och har tänkt använda mycket vilda blommor för att dekorera kyrkan/lokalen/borden med.
Min svägerska är frisör, så hon kommer fixa min frisyr på bröllopsdagen.
Min syster är fotograf och kommer ta bilder innan vigsel och på festen. Vi kommer även uppmuntra gästerna att ta mycket kort och dela med sig av dem. Vi sparar mycket pengar på att inte behöva betala för en fotograf.
Lycka till! :)