• Krila

Vilken färg på stenen?

Tror att jag äntligen bestämt mig för vilken typ av ring jag vill ha!

Nu är bara problemet, vilken färg på sten? Kommer bara ha en liten sten i ringen och vill ha nån färg på den. Så vilken av dessa skulle ni välja? Borste från själva ringen. Den blir som nr 6 troligtvis

1. rosa/lila safir

2. Havsblå diamant

3. Grön diamant

4. Orange safir

5. Mossgrön safir

6. Blå diamant

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken färg på stenen?
  • Chicita

Jag har själv en grön diamant i min ring, så jag är väl lite partisk Flört

Min guldsmed rekommenderade att välja en färgad diamant istället för en ädelsten av annan sort.
    Han sa att det är stor skillnad i reptålighet och hållbarhet rent generellt också. Och det fällde avgörandet för mig Glad

• Fröken fantastisk

Nu gillar jag ju inte orange.... jag tyckte den lila eller den havsblåa var finast, men det där är ju helt en smaksak. Har ni någon färg som betyder mycket för er? 

Men... VAR har du hittat dom vackra ringarna på bilderna? SÅÅÅÅÅÅÅ FINA! 

• Annica70

underbara ringar...VAR har du hittat dom.. Jag tycker den mossgröna var fin

• SingingFantacia

Tycker alla är fina och har flera färger i min ring (dock är lila min favirit färg så är partiskt i min röst). 
    Ta en färg som betyder mycket för dig/er eller en färg som matchar de kläder du har i garderoben. 

• Krila

Tack för era svar. Jag älskar lila, men tycker alla färger som jag lagt upp är jättefina=P Men det lutar nog åt lila eller blå=)

ringarna finns på: www.alvdesign.se

Det tog ett bra tag innan jag lyckades googla mig till den sidan=P  

• LoJ

Den havsblå är helt underbar!!

• lenuz

Alla var otroligt fina. Jag skulle ha valt den oranga, mest för att den kändes mest orginell.

• dellelgarin

Jag gillade den mossgröna så jag röstade på den, men när jag ser din profilbild så tänker jag såklart att du skall ta den första lila

• Krila
    daniiel skrev 2013-03-14 12:52:29 följande:
    Med tanke på att du varit inne på rosa sten tidigare, så tycker jag att du ska välja en rosa/lila :) Det är dessutom väldigt fint tycker jag!
    Ja, det är svårt det där. Jag älskar lila. Men rosa var så fint på flera ringar jag kollat på. Och i dessa ringar tycker jag alla färger är fina=P

Men det lutar åt blå diamant eller lila. finns en ljusrosa sten med, men vet inte om den blir för "blek" så den inte syns i ringen.
Svar på tråden Vilken färg på stenen?