• Red Lion

När tar ni av era ringar?

Jag ska gifta i juni och ska bara ha en vigselring, bär alltså ingen förlovningsring. Undrar om man ska / om ni brukar ta av ringen / ringarna när ni tvättar händerna, sover och duschar? Tänker att det kan fastna smuts, fukt och tvål under ringen och att det kanske inte är bra att ha mycket vatten på den (kommer ha titan)? Samtidigt kännscdet som man kan glömma den om man ska ta av den så mycket...

• Svar på tråden När tar ni av era ringar?
  • Alyllyra

Jag tar nästan aldrig av den längre... När jag tränar och när jag diskar. Och om jag ska smörja in händerna...
    Men så har jag bara en enkel, slät ring. Inga diamanter eller liknande

• TheD

Diskar gör jag kanske en gång i månaden och då åker ringarna av. Gäller även dusch och annat om ringarna inte råkar vara kvar i farten. Det är inte alltid jag har på mig ringarna under dagtid heller.

• Impressions

Tar av mig mina endast då jag måste, dvs. då jag arbetar. Annars är de alltid på, dag som natt! :)

• Flor

Jag har bara på ringen när jag är ledig och inte gör något särskilt eller när jag är på fest eller liknande.

Får inte ha smycken på jobbet. Har den inte när jag sover. Inte när jag lagar mat. Inte när jag smörjer in händerna, grejar med trädgården, grejar med djuren... 
    Så tråkigt nog är det betydligt fler tillfällen då jag inte har på den, än när jag har på den. 

• mirreth

Jag har en förlovningsring i titan med en del stenar i. Jobbar som kock och har sällan ringen på. Gjorde ett bakterietest en gång under ringen och det bor otroligt mycket bakterier både på fingret och i ringen. Tycker det är väldigt osmakligt när man ser kockar på tex tv jobba med ringar, och klockor, på sej! Jag brukar sprita min ring ibland.

• amerika

Tar bara av den när jag ska knåda en deg, smörja in händerna eller opereras! Samma med mina ringar jag hade i runt 15 år förra gången jag var gift/förlovad. Men jag har också ett kontorsjobb där det inte är svårt för mig att bära smycken. 

Svar på tråden När tar ni av era ringar?