• Red Lion

När tar ni av era ringar?

Jag ska gifta i juni och ska bara ha en vigselring, bär alltså ingen förlovningsring. Undrar om man ska / om ni brukar ta av ringen / ringarna när ni tvättar händerna, sover och duschar? Tänker att det kan fastna smuts, fukt och tvål under ringen och att det kanske inte är bra att ha mycket vatten på den (kommer ha titan)? Samtidigt kännscdet som man kan glömma den om man ska ta av den så mycket...

• Svar på tråden När tar ni av era ringar?
  • snowstars

Jag tar av mig ringen väldigt ofta. När jag sover, duschar, lagar mat, tränar.. Dock så tar jag alltid av den hemma och lägger den på en plats där jag hittar den. Ska jag åka och träna tar jag alltså av mig ringen hemma och inte på gymmet.

• Alvstina

Tar av mig ringen under natten och när jag tvättar mig. Annars har jag den på sig under dagtid. Min sambo jobbar som massör och kan inte ha ringen på när han jobbar, så han har den i en kedja runt halsen de dagarna.

• Hotlena

Jag tar endast av den när jag knådar deg. Jag tränar med den, sover med den, duschar med den osv. Jag tycker personligen att den ska bli lite sliten och jag vill att det ska synas när jag haft den i 10 år =) Hade jag dock jobbat med livsmedel så hade jag inte haft den på jobbet pga hygien.

• fayefaye

Tar av mig ringen när jag tränar och är på jobbet. Jobbar i vården och då får man inte ha ring på sig. När jag är hemma har jag den alltid på mig, även när jag sover och duschar/tvättar händerna.

• eigollet

Jag har bara mina ringar på mig när jag går ut på lokal .
    Hemma har jag dem aldrig, på jobbet ibland, ute bland hästarna ALDRIG eftersom jag är livrädd för att tappa dem.

• mutuldus

Jag arbetar i vården så av hygienregler tar jag av förlovningsringen varje arbetspass(har den då i en kedja kring halsen). Annars tar jag av den så lite sm möjligt..

• amerika
    eigollet skrev 2013-03-17 16:56:32 följande:
    Hemma har jag dem aldrig, på jobbet ibland, ute bland hästarna ALDRIG eftersom jag är livrädd för att tappa dem.
    Min mormor tappade sina ringar i ladugården när hon var ute o mjölkade korna (många år sedan!) och hittade dem aldrig, trots att det var en rätt liten ladugård. Hon fick nya ringar av morfar när hon fyllde femtio men det var ju ändå inte riktigt samma sak... Så jag förstår din rädsla!
  • Mandala

Jag tar av min förlovningsring (vit guld med en diamant) varje gång jag ska jobba, jobbar på sjukhus och där får vi ju inte ha smycken.

• stormhelen

Ringen åker av när jag smörjer in händerna och ibland vid bakning el dylik där det krävs att man jobbar med händerna och de blir kladdiga. Vill inte ha in en massa maträster i/på ringen osv. Lika så om jag måsler med olja. Vill inte riskera att det hamnar färg på ringen. 

• sansun

Har en förlovningsring i titan och den är i princip alltid på! Utom vid knådning av deg (vilket händer typ en gång varje jul ) och när jag smörjer in mina händer. Tar av den, smörjer, sätter på den. Spritar också min ring ibland, inbillar mig att jag får bort lite bakterier som finns på den och titanet i sig tar inte skada av det

Svar på tråden När tar ni av era ringar?