• AgnesB

Hjälp med tärnklänning!

Hej! Nu har jag ännu en fråga till er på BT, som handlar om att hitta en tärnklänning till en av mina tärnor som har lite speciella krav/behov.

Jag och en av tärnorna gjorde en pinterest-board med bilder av klänningar som vi tänkte passade till bröllopets stil, färger och varandra. De allra flesta har valt att köpa denna:

DOCK är det en av tärnorna som precis kommit till mig och sagt detta: Hon tycker inte alls om klänningen (ovan) och vill absolut INTE ha en kort klänning (alla de andra på pinterest va korta). Hon vill nu att jag ska hitta en klänning till henne som är lång, passar till stilen (typ "laidback bohemskt hippiebröllop i skogen"), kan användas sen och kostar mindre än ca. 800 kr.

Hakan är denna: Hon är en kort och rund tjej och jag, samt alla de andra tärnorna, är lång och hyfsat smal. Därför känner jag att jag kanske inte kan sätta mig in i vad i all världen som kan passa någon med hennes kroppsform. Jag tror det är detta som är problemet med pinterest-boardet, jag har ju klarat välja ett gäng klänningar som skulle vara fina på långa smala tjejer, men jag är helt lost på att klä någon med hennes kroppsform. Jag vill ju att hon ska kännas sig som världens finaste (för att hon är det), därför söker jag hjälp från er!

Ni är så kunniga här på BT så jag är säker på att någon kan hjälpa mig! (och färgerna vi använder är krämvitt, ljus rosa, olivgrönt och primulagult)

Tackar Glad
  • Svar på tråden Hjälp med tärnklänning!
  • Chicita

Hej
    Jag kan inte se bilden du länkar till så då är det också svårt att hjälpa.

Men varför kan inte tjejen få välja en klänning själv?
    Hon kan säkert hitta någon och sen bara få godkännande från er att den passar temat. Glad 

Det är också svårt att veta vad som passar om du säger att hon är "kort och rund"...
    Man kan ha flera olika kroppstyper om man är rund också.
    Man kan vara päronformad (alltså stor över rumpan men liten byst och oftast inte så stor runt midjan heller) eller äppelformad (oftast väldigt smala ben och sen stor mage).
    Man kan vara timglasformad eller "curvy" som vissa kallar det om man inte har fullt lika defenierad midja som en timglasform har. Och man kan ha lite maskulin form (oval kallas den formen ofta, Man har breda skuldror, inte så dominant byst, raka sidor utan markerad midja och rumpa/höft är lite smalare än bystmåttet men inte mycket)

Alla dessa former kräver olika typer av klänning för att smickra ens kroppsform. 

Svar på tråden Hjälp med tärnklänning!