Vi ska hyra från Gøteborgs tvætt, de ær bra och billiga! Dæremot blir det inte runda, diskussionen har varit uppe tidigare och jag har fått svaret att allt fler går bort från detta format eftersom dukarna blir ovala efter ett antal manglingar.
Jag har førstått det som att det ær på samma sætt som med huvudlokalen att man har den hela helgen! Får kanske kolla detta en extra gång, det går ju alltid att vara i stora lokalen på brunchen men det hade varit smidigt att slippa.
Jag ær alltfør skeptisk till att det ska vara fint væder, det ær dessutom ett bra tillhåll senare på kvællen om det ær kallt!
Vi ska också ha mycket grønt men æven mycket vita blommor och mørkblå detaljer. Ælskar att pyssla så kommer førsøka gøra så mycket jag hinner før att få till det lite personligt! Lokalen ær ju så fin i sig så det krævs ju inte så mycket!
Vi har en kock som kommer laga førætt och varmrætt. Sjælva kommer vi ordna med smoothies under minglet mellan kyrkan och middagen, baka brød till førrætten och æven tårtan. Tårta kommer bakas i førvæg och frysas och dekoreras på brøllopsdagen. Det finns ju många olika cateringføretag att anlita med ganska varierade priser. Om ni har møjlighet i er budget så ær det ju guld vært! Ska ni ha dessert? Vi skippar det til førmån før bættre mat och att folk kan njuta lite mer av tårtan. Hur har ni tænkt med servering? Vi kommer ha restaurangelever som skøter detta.