• kinchy

Vad tycker ni, kan man ha ringar med cubic zirkon istället för diamanter?

Jag skulle inte kunna ha en cz sten, jag ville ha en "akta" men det har nog mycket med att jag alltid velat ha just en diamant. Dock sa har det (for mig) inte sa mkt med priset att gora.

Sag nans ring i "Visa din ring 2013" som hade den allra samsta kvaliteten pa diamanten och den var ashaftig med liksom svart i. Skulle nog hellre ha nat sant an en "latsasdiamant" isafall 

• kinchy

Jag har en akta och skulle inte kunnat ha nagot annat. Dock sa ar det ju det hela med stenar en smakfraga, men om jag inte hade haft rad med en diamant skulle jag hellre valt en slat ring, eller andra adelstenar.

Som nagon skrev ovan sa tycker jag att det ofta kanns lite "glitter" med cz stenar, medan en safir eller dyl kanns battre for mig for att sana stenar inte "latsas" vara nat det inte ar. Nu later jag kanske lite hard men sa kanns det. Hellre skulle jag istallet ha den ring som jag sag i ringar 2013 traden som hade en diamant av den allra samsta kvaliteten. Mkt svart i och otroligt snygg!

• kinchy

Ja alla tycker vi ju olika saklart Glad 

Jag kanske uttryckte mig lite klumpigt ovan, det jag menade var att det ar helt ok att ha en cz sten (tycke och smak skiljer ju sig fran person till peson) men jag har sjalv traffat pa en med en cz sten som pastod att det var akta diamant, det var det jag menade med att "latsas vara nat det inte ar", da blir det ju bara pinsamt.

Det ar absolut inget fel med att inte vilja spendera sa mycket pengar pa sin ring (oavsett om man har rad eller inte), men i det laget skulle jag hellre valt en slat, utan stenar. 

Svar på tråden Vad tycker ni, kan man ha ringar med cubic zirkon istället för diamanter?