• ellenpellen

Gult&Gult eller Gult&Vitt?!

Kan inte bestämma mig...

Jag har en rak o ganska bred förlovningsring i gult guld. Nu kan jag inte bestämma mig när det gäller vigselringen...jag vill ha stenar i den MEN, vitt eller gult guld?! Tycker ju egentligen att stenarna gör sig fint till vitt, men kanske det ändå ser elegantare ut med samma färg som förlovningsringen... Hjälp mig!!!!!!

• Svar på tråden Gult&Gult eller Gult&Vitt?!
  • FruForsmark

Jag har blandat. Min förlovningsring är enstensring i gultguld med vitguldsklor kring diamanten. Min vigselring är ett diamantband med klor så den är helt i vittguld eftersom man bara skall se stenarna. Så jag tycker det beror lite på. Kommer du som jag ha ett diamantband så tycker jag vitt framhäver stenarna men kommer du ha en sten eller några stenar eller skena så tycker jag du skall köra på gult guld.

• brud

Jag har precis som FruForsmark en rödguldsring med kloinfattning i vitt guld och en alliansring också med klor helt i vitt guld. Jag har diamanter hela vägen runt ringen så vitguldet syns ju inte alls. Annars hade jag nog valt rött guld, tycker det är fint med enhetligt färgval och jag gillar inte vitguldets gråa ton, men det är ju en smaksak :) Gå och prova olika kombinationer så får du se vad som känns rätt!

• Chinchilli

Hade blandat, tycker diamanter gör sig bäst i vitt guld och tycker det är en snygg kombo, speciellt om rödguldsringen är lite bredare än vitguldsringen.

Svar på tråden Gult&Gult eller Gult&Vitt?!