• lyckan

Färgade stenar bilder

Jag fundrar på en vigselring med färgad sten. Jag vill gärna se era! Vad tror ni tröttnar man?

• Svar på tråden Färgade stenar bilder
  • Chicita

Jag har ingen bra bild där man ser att jag har en färgad sten. Av någon anledning så blev de flesta bilder på ringen i en vinkel där bara den vanliga diamanten syns (jag har en vit och en grön diamant i ringen).

Men jag tror att svaret på frågan ligger i anledningen till att du vill ha en färgad sten.
    Betyder färgen på stenen något speciellt för dig?
    Är det en favoritfärg du haft hela livet, eller symboliserar den något?

Min gröna sten representerar både den gröna färg jag hade i min klänning (dekorbanden) och att jag alltid gillat grönt...
    Den har också med att göra att min makes väldigt melerade ögon beskrivs som gröna i hans pass för att dom oftast i artificiellt ljus ser mer gröna ut än bruna eller blå.
    Men i solljus är dom mer bruna...
    Så nej jag tror inte att jag kommer att ångra mig.

Däremot om jag hade valt en annan färg på stenen "för att det är så modernt" eller "för att jag bara inte vill ha en klar diamant som alla andra" eller någon annat lite luddigare anledning, så tror jag att jag hade kunnat ångra mig.
    Å andra sidan så finns det inget som säger att man inte kan byta ring om man tröttnar Flört 

• lyckan

Jag tvekar mellan ljusblå och ljusrosa. Jag har alltid älskat dessa färger och de är med som teman under både vigsel och fest. Troligtvis blå för att det är en färg som ger mig lugn och styrka men rosa är ju också mkt fint...

• Chicita
    lyckan skrev 2013-03-21 11:59:38 följande:
    Jag tvekar mellan ljusblå och ljusrosa. Jag har alltid älskat dessa färger och de är med som teman under både vigsel och fest. Troligtvis blå för att det är en färg som ger mig lugn och styrka men rosa är ju också mkt fint...
    Kolla hållbarheten på stenarna du funderar på.
    Jag hade tänkt mig en smaragd och en diamant. Men så sa min guldsmed att smaragden kan vara lite skör, och att det fanns gröna diamanter.
    Om de stenar du funderar på är sköra så kan det vara en anledning att hoppa över dom.

Annars är det väl bara att köra om det känns rätt för dig Glad 
  • Pagnie

Jag har en blå safir i min förlovningsring och jag bara älskar den. jag har alltid älskat blått och hela bröllopet kommer gå i blått och lite rosa.
    Jag gillar även allt det som safiren står för som sten också och att den skyddar mot svek och sjukdom.

• lyckan

Åh din ring är jättefin!!

• Pagnie
    lyckan skrev 2013-03-21 21:12:02 följande:
    Åh din ring är jättefin!!
    tack tack :D
  • JossanKossan

Jag är lite inne på samma spår då jag är sugen på en ljus morganit så att stenen blir rosaaktig men inte det här skrikande.

• afturelding

Min ring är vacker i sin enkelhet tycker jag. För mig var det självklart att välja en färgad sten, eftersom att jag aldrig tyckt om diamanter :) Velade länge mellan rubin och ametist, men det blev det senare i slutändan. Helt enkelt för att lila känns lättare att ha till vardags, då rött är en så svår färg att matcha tycker jag.

• Emmalinnea

Grön safir kommer aldrig tröttna jag tycker den är fantastisk
  • iSusanna

Jag har aldrig tröttnat på min! Har iofsg bara gått två år ännu... 

Gröna diamanter:

Svar på tråden Färgade stenar bilder