• CoG

Gift tidigare och funderingar på foton

Förra gången jag gifte mig hade vi en enorm tur då det gäller fotograferingen.

Jag hittade en hobbyfotograf som fotade oss i sin atelje för en påse nybakta bullar.
    Sen hade vi med oss 3 vänner med fotointresse hela dagen, så det finns ju mängder av härliga bilder som jag egentligen älskar.
    Men, dom kan jag ju inte sätta upp på väggen.

Nu gifter jag mig igen och budgeten är inte stor, därför blir det rätt enkelt med fotograferingen.
    Och jag känner lite sorg över att det inte blir samma mängd av underbara bilder att välja och vraka bland och vara supernöjd över.

2 av vännerna som var med förra gången, dom har jag ingen direkt kontakt med.
    Den tredje får barn i maj/ juni så jag kan inte be någon av dom att komma och vara extra fotograf.

Det är tråkigt.

Nu hoppas jag ändå att den fotograf vi hittat tar bilder som överraskar mig på ett väldigt positivt sätt,

• Svar på tråden Gift tidigare och funderingar på foton
  • CoG

Såna här bilder var det och många, många, många fler

• CoG

Och en bild på mig och min underbara unge som på bilden gett tillbaka min bukett som hon höll under ringväxlingen

• FrökenMäkelä

Jättefina bilder! Kan du inte annonsera efter någon hobbyfotograf som vill jobba på sin portfolio som inte kostar så mycket?

Måste bara fråga, har du varit medlem eller är medlem på en sida som heter Babyboom.nu. Vet inte varför men jag tyckte jag kände igen några av bilderna du lade upp här. Du kanske iofs lagt upp dem i någon anna tråd också.

• daniiel

Har ni en fotograf nu alltså? Berätta att ni vill ha många foton! Har ni andra vänner, som kanske inte är väldigt fotointresserade, men som kanske har en hyffsad kamera? Be i förväg om att dom fotar så mkt dom bara kan. På så sätt får ni åtminstone många bilder, även om alla kanske inte är toppkvalla.

Sedan kanske ni kan, som FrökenMäkelä, hitta någon hobbyfotograf som kan fota väldigt billigt eller gratis? :)

• CoG
    FrökenMäkelä skrev 2013-03-24 18:43:53 följande:

Jättefina bilder! Kan du inte annonsera efter någon hobbyfotograf som vill jobba på sin portfolio som inte kostar så mycket?

Måste bara fråga, har du varit medlem eller är medlem på en sida som heter Babyboom.nu. Vet inte varför men jag tyckte jag kände igen några av bilderna du lade upp här. Du kanske iofs lagt upp dem i någon anna tråd också.

Ja, det är nog från babyboom du känner igen bilderna.

Jag vet inte om det går att ta in en hobbyfotograf då vi redan har en fotograf bokad.
  • CoG

Nu hann jag inte skriva klart...

Den fotograf som är bokad kommer att fota oss innan vigseln och även under vigseln, så fler riktiga fotografer tror jag inte att vi hinner med.
    Men vi skrev inbjudan att vi inte önskar oss presenter, men att de som har kamera gärna får ta med den och fota under dagen och sedan dela med sig av bilderna till oss.

Svar på tråden Gift tidigare och funderingar på foton