• MeLove

Vad ska man kasta på brudparet??

Nån som vet nåt bra som gästerna kan kasta på brudparet? Det sägs ju att ris är farligt för de små fåglarna, så jag vill gärna ha nåt som inte är skadligt för djur.. Har hört nåt om matvete, men jag vet inte..

• Svar på tråden Vad ska man kasta på brudparet??
  • Rin

Det är en total myt. Däremot kan ris, vete och annat dra till sig råttor och andra skadedjur. Konfetti och rosenblad (äkta eller fejk) kräver att någon städar. Såpbubblor är ganska populärt och det finns sorter som inte ger fläckar. Jag såg någon som föreslog pärlsocker eftersom det, till skillnad från spannmål smälter av fukt och därmed städar undan sig själv. Bästa är nog att kolla med kyrkan/vigsellokalen vad de rekommenderar.

• Annamolly

Det finns biodegradable konfetti har jag hort! Borde val ga att kopa pa natet! Annars ar ju sapbubblor ganska populart.

2013.06.22 Samos, Grekland
  • TheD

En stövel ;) Rubriken är så inbjudande att svara med något liknande :D

• daniiel
    TheD skrev 2013-03-25 14:27:16 följande:
    Haha det skulle vara en syn det.. tänk vad alla skulle bli förvånade och snacka om ett inslag som gör att både gäster och brudpar lär minnas bröllopsdagen med råge ;)
  • MeLove
    TheD skrev 2013-03-25 14:27:16 följande:
    Hahaha, ja varför inte :-P det vore nåt det
  • Mmmaria

Min 30-åriga lillebror kastade hela såpbubbleflaskan på oss. Precis min humor, skrattade länge!

Annars är mitt tips också att prata med de på vigselplatsen. Många vill inte ha ris pga skadedjur. Sockerris kan funka bra då det smälter undan om ni är ute.

• Lilla My 76

Våra gäster fick blåsa såpbubblor på vårt bröllop och det var verkligen vackert.

• Chicita

Jag ville varken ha något kastat på mig eller blåst på mig.

Kändes inte som någon höjdare att dels plocka ris eller socker ur urringningen och håret eller gå runt och vara kletig hela kvällen. Och inte heller att tvingas krypa runt på grusgången och städa upp allt (eftersom det inte är tillåtet vid vår kyrka att kasta ris och annat som lockar dit djur).
    Och såpbubblor var inte heller något jag var så sugen på .

Jag skulle ha kollat med församlingen vilka  regler dom har. 
    Som  Rin säger så är det där med att fåglar skadas av ris bara en myt...
    Men allt ätbart drar till sig skadedjur + att det väl inte är så kul att komma som brudpar nr 2 eller 3 den dagen och behöva stå (bokstavligen) i resterna av tidigare brudpars firande Flört 

Svar på tråden Vad ska man kasta på brudparet??