• Alvi

Panik....

Åh, nu har jag fått panik!!! Gifter mig första veckan i juni. Var och pratade med frisören om uppsättning i januari och det var inga problem hon skulle även baka in makeup i priset eftersom hon var utbildad makeupartist. Perfekt, kom tillbaka i Mars så kan vi prata mer!!! Jag kom tillbaka idag och då är det inte ens hon som jobbar den dagen så ingen sminkning var möjlig och så hade dom en annan bokning så jag skulle inte hinna i tid till kyrkan!!! Vad gör jag nu fick sån ångest... Nu kanske det blev rörigt men var tvungen att skriva av mig lite....

• Svar på tråden Panik....
  • stormhelen

Säger det samma. Sök dig en ny frisör och eventuellt som kan fixa sminket.

Skit dåligt att det inte är den tjejen som du bokat in som skulle ha fixa dig och ännu sämre att de bokar in en till som gör att du inte hinner till kyrkan i tid.

Nä boka in någon annan frisör, de där skulle jag inte lite på.

• Alvi

Jag bor utanför Västerås, letar ny förfullt...

• Chicita

Det löser sig.
    Lugn bara lugn.
    Det finns fler - både frisörer och makeupartister även om du kanske inte finner en frisör som kan göra både ock.

Jag förstår din panik.
    Men du kommer att hitta någon, och den du hittar kanske till och med är bättre.
    Uppenbart var det här någon som inte tog sitt jobb på så stort allvar och inte förstod vilken stor dag det här är för dig. Så vilken uppsättning och vilket smink hade hon kunnat gjort med den attityden?
    Det här var meningen att det skulle hända.
    Det var en bra sak, som kommer göra din dag bättre i slutänden.

Kram på dig Solig 

• kitkät

Jag har bokat Ulrika Gedin, hon håller till i Stockholm och kommer hem till en på bröllopsdagen om man vill. Jag tror att hon åker utanför Stockholm också, men mot en milersättning då. 

• Festochfoto

Jag förstår din panik, jag hade också reagerat på samma sätt, men försök att tänka att det allting går att lösa . Du hittar säkert en frisör som kan hjälpa dig med håret. Hör runt bland vänner och vänners vänner om de är duktiga på sminka så kan de komma hem till dig efter du varit hos frisören. Dte kan var aen lösning om du tycker att det är svårt att hitta en frisör samt makeup artist samtidigt. Annars kanske man kan boka tid hos makeup artister som jobbar på olika sminkbutiker. I stockholm finns de på åhlens, kicks har sådana anställda och makeupstore.Lycka till 

• karamell
    kitkät skrev 2013-03-26 22:07:04 följande:
    Jag har bokat Ulrika Gedin, hon håller till i Stockholm och kommer hem till en på bröllopsdagen om man vill. Jag tror att hon åker utanför Stockholm också, men mot en milersättning då. 
    Jag har också bokat Ulrika Gedin! Hon verkar duktig!
    Har du varit på din provsminkning/uppsättning ännu? Spännande att höra om du blev nöjd. Jag ska göra min i slutet på april.

Ett tips är att lägga ut en annons här på bröllopstorget att du söker en make-up artist runt Västerås. Finns det något make-up store butik där du bor? De gör brudsminkningar där också... 
Svar på tråden Panik....