• safety

Exclutena?

Hej!
    Jag har provat snart sagt alla p- och minipiller som finns tror jag! Vanliga P-piller får jag migrän av och med minipiller så har det funkat ett tag men sedan har jag fått mycket stänkblödningar (som minimens 3 veckor av 4, inte kul!). Nu är det dags att byta igen. Jag har ätit Cerazette i ca 9 månader, men får huvudvärk av dem med. Nu har jag fått ett recept på Exclutena (tror det stavas så) och undrar vad ni har för erfarenheter av dem?

• Svar på tråden Exclutena?
  • Puppan

Jag äter dem, tycker att de fungerar bra. Kartan kan upplevas som lite förvirrande när det gäller pilarna på dagarna

• TeaSpoon

Jag fick mellanblödningar och PMS av dem...

• Irrbloss

Jag fick ingen mens men däremot en massa finnar :(

• myset

jag blev väldigt ledsen av dessa och inga regelbundna blödningar alls

• Ekorren Fagerlund

I början upphörde mensen (skönt) men sedan glömde jag ett par piller och då blev det kris. Regelbunden mens varannan vecka, låg stämning (ledsen och lättsårad) och godissugen så vida pass. Dax för VV!! Annars har jag hört att de är bra, men det var jobbigt att mensen återkom för att jag missade 2 piller.. Jag blir inte gravid iaf och det är väl det som är tanken!?

Lycka till! Ekorren.

• Filur

De funkade bra för mig med exclutena förutom att jag glömde av att ta dem hela tiden. Jag blev väldigt deppig av andra p-piller, t ex desolett.
    Nu tar jag en p-spruta var tredje månad och det är lysande, jag kan verkligen rekomendera det!
    Mensen försvinner helt och hållet efter ett tag. Det tog i och för sig ett tag för mig och jag blödde lite då och då den första tiden men nu, ett år senare är allt som det ska.

• emy

1:a året hade jag störtblödningar 2 gånger och mellanblödningar av och till. Sedan fungerade det bättre, men mellanblödningarna slutade inte helt. Det gjorde däremot jag, för jag fick svåra samlagssmärtor, så jag bytte tillbaka till desolett.

• Ekorren Fagerlund

Jag hade p-spruta innan jag började med Exclutena och det var skönt att vara utan mensen, men det känns lite läskigt att inte kunna sluta med det rakt av och bli med barn. Min mens kom inte tillbaka förrän två år efter att jag tog sista sprutan.. Nackdelen med piller är ju som sagt att man lätt glömmer dem..

Ekorren.

Svar på tråden Exclutena?