• Liselotteb

Tips på Kärleks ceremoni, någon?

Min man och jag gifte oss för ett år sedan. Då valde vi att vara ensamma, för det var allt vi orkade med. Efteråt känns det som att vi stökade över det lite för enkelt. Hade därför tänkt fira vår första bröllopsdag med en ceremoni och fest med familj och närmsta vänner. Ser fram emot det jättemycket, men har svårt att hitta inspiration till ceremonin? Är det någon som har tips? Jag vill att det ska bli en avslappnad intim ceremoni. Inte så mycket 'tager du denna...' Eftersom vi ju faktiskt redan är gifta. Är speciellt intresserad av fina texter att läsa och nåt fint man helst kan göra hela sällskapet ihop, som känns symboliskt.

• Svar på tråden Tips på Kärleks ceremoni, någon?
  • Chicita

Ni kan trä upp ringarna på ett fint band och så ställer du och din make er på varsin sida om rosetten och skickar iväg ringarna. Låt alla gäster ta tag i bandet och spänna ut det till en cirkel.
    När ringarna kommer till varje gäst så kan dom säga ett par ord för att ladda ringarna med lycka och kärlek (om dom vill). Spelar ingen roll om man säger det högt eller lågt.

Kärleksdikter finns det många.
    Även vackra texter till sånger.
    Ni har inte funderat på att skriva några egna texter / dikter att läsa upp för varandra som symboliserar er kärlek och er resa genom livet?  

Svar på tråden Tips på Kärleks ceremoni, någon?