• LinneaR

Vilka MAC-produkter tycker ni är bra?

Ska gå på en makeup-konsultation på MAC och självklart kommer jag ju få en massa tips om vad som passar mig osv, men det skulle vara kul att veta vilka produkter (smink) som ni har och gillar och tycker att man bara måste ha i sminkväskan!!

• Svar på tråden Vilka MAC-produkter tycker ni är bra?
  • johanna087

Total sminknörd, makeup artist och som tidigare MAC-junkie..mina kommentarer:

Concealern med pump är grym (kommer inte ihåg vad den heter).
    Foundation..aldrig testat men många är nöjda med dom flesta av dom.
    Mineralized Skin Finish Natural är ett puder som kan användas över foundation eller som foundation..kommer aldrig sluta köpa det pudret! SÅ BRA!
    Löspudret från Prep & Prime är också sjukt bra!
    Deras paint pots är underbara som bas under ögonskuggor. (köp INTE dom i tub..dom är värdelösa!)
    Köp aldrig en mascara från MAC..inte värt pengara.
    Ögonskuggorna är väldigt ojämna men dom flesta har ingen fantastisk pigmentering för priset, jag skulle rekommendera Makeup Geek´s ögonskuggor istället som är mer pigmenterade.
    Läppglansen är rätt klibbiga men många gillar dom.
    Läppstift: dom har många fina och värda pengarna.
    Borstar: Fina men dyra, köp borstar från Sigma Beauty istället som är bra "kopior" om inte bättre många av dom.
    Fix+ är rätt poppis och funkar okej för att fräscha upp en för pudrig look.

Lycka till :)

• LinneaR

Åh va många bra tips - Jättetack!!

Verkligen kul att få veta någon annans åsikt och jättebra att du sagt lite negativt och positivt så man får en idé vad man bör satsa på! Såg att sminkborstarna på MAC är väldigt dyra så ditt tips om sigma beauty låter ju perfekt!

Ska lusläsa om alla produkter nu:)
    Tack!!

• iSusanna

Mina absoluta favoriter:

1) Ögonskuggorna. Finns i princip inget bättre på marknaden. Lätta att blanda, sitter som berget & faller inte ned.
    2) Face & Body foundation. Fabulös. Gillar dock inte någon av de andra underlagen - känns pudriga. 
    3) Pensel 217. Har aldrig stött på någon bättre pensel för att framhäva globlinjen och ge karaktär åt ögonen.
    4) Ögonbrynspenna (om du är blond, färgen Fling). Outstanding för att fylla i brynen så de ser naturliga ut!
    5) Rouge - antingen mineralized (mer lyster) eller de vanliga (jag gillar t ex färgen Well Dressed)
    6) Ögonpennor/kajal. Glider på som en dröm, utan att irritera ögonen. 

Håller med ovanstående talare när det gäller mascarorna och läppglansen!

• NeutronStar

Älskar deras studio fix puder/foundation. Täcker hur bra som helst och känns inte tung som kombinationen av puder och foundation kan göra. =)

Skulle även rekommendera deras läppstift och rouge, läppstiften håller hur bra som helst coh de har en bra primer tillläpparna som är helt gudomlig. ^^

• LinneaR

Tack för fler förslag och kul att se att ni tycker samma om vissa produkter!

Svar på tråden Vilka MAC-produkter tycker ni är bra?