Hjälp mig hitta en " vardags" vigselring
Jag och maken förlovade oss 2006, och gifte oss 2008. När det blev dags för vigselring hade jag enorma problem då våra ringar från Schalins var väldigt ljusgula mot allt annat, och just då åtminstonde, fanns inget i deras sortiiment jag gillade. De matchande med sten ser mest ut som man bara tryckt ner en diamant i leklera med pekfingret rent infattningsmässigt...
Hittade tillslut min drömring, som är så tunn att färgskillnaden inte blev så märkbar (ja, även små nyansskillnader stör mig) och på det stora hela väldigt "jag", från en sida som kanske inte så många känner. MEN denna älskade ring är väldigt skör, jag har haft sönder den en gång, och reparerat den. Nu har den börjat spricka i fogen där den minskades ner, och jag vågar inte längre använda den. Jag kan tydligen inte ladda upp bilder, men här är länkar till mina ringar:
Ringkombiationen jag älskar men inte kan bära till vardags fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/651_44110139857_1486_n.jpg
schalinsringen är ur serien Ouvertyr och var en gång frostad, bumera slät och ser smårepig ut. Jag har fått veta attden kommer gå bra att blankpolera. www.schalins.com/alla-serier/guld/ouvertyr/v/94/286-3-5
Jag vill alltså ha hjälp att hitta en ring med sten (eller utan om den är helt rätt) att använda dagligen.
Jag är förtjust i stjärinfattningar
absolut max 3 stenar,
inte bredare än förlovningsringen
och så i en ljusgul guldfärg som matchar nyansen i tidigare ring.