• xanthine

Tips på musik till solist, utmarsch och första dansen

Vi har kört fast lite när det kommer till musik... 

Vi kommer gå in till Flightless Bird, American Mouth (av Iron n Wine) som kantorn kommer spela på piano så den kommer vara helt instrumental.

Vi har en solist som kommer med gitarr och sin fina röst kommer framföra:
    Utan dina andetag (av Kent)
    Fields of Gold (av Sting)

Tanken är att vår solist ska framföra ytterligare en sång, men vi har inte hittat vilken. Jag tror att det passar bäst om sången framförs på engelska eftersom det känns mer som oss.

Och sen det här med en låt som man ska gå ut till... Där står det helt still. Vi har verkligen ingen aning om vad vi ska ha där...

Och sen har vi första dansen. Vad ska vi har för låt där? Vi är dessutom kluvna. Antingen en lugn melodi som vi kan valsa runt till.... Men samtidigt vore det lite kul med en låt som börjar lugnt och som sen drar igång efter 30-45 sek och så bjuder vi på en liten show. Detta beror ju då lite på vilken låt vi hittar. Någon som har något tips?

• Svar på tråden Tips på musik till solist, utmarsch och första dansen
  • ajmb

Ordinary People av John Legend

Min man valde denna för att sången är precis som vi är.
    Helt vanlig människor ...ett mycket bra val till oss eftersom vi varit tillsammans i 15 år och har 2 barn
    innan vi gifte oss.

Lycka till 

• ajmb
    ajmb skrev 2013-04-02 18:30:53 följande:
    Ordinary People av John Legend

Min man valde denna för att sången är precis som vi är.
    Helt vanlig människor ...ett mycket bra val till oss eftersom vi varit tillsammans i 15 år och har 2 barn
    innan vi gifte oss.

Lycka till 
    Together as One ...med Da Buzz
    Är också jättefin....

Vi gick in till
    Vårglädje av Ulrik Neuman.

Valsen...oj..minnet sviker mig lite...kommer faktiskt inte ihåg det...
    Crazy Love med Michael Bublé
    Den är jättemysig...

Kram

• xanthine
    ajmb skrev 2013-04-02 18:39:25 följande:
    Together as One ...med Da Buzz
    Är också jättefin....

Vi gick in till
    Vårglädje av Ulrik Neuman.

Valsen...oj..minnet sviker mig lite...kommer faktiskt inte ihåg det...
    Crazy Love med Michael Bublé
    Den är jättemysig...

Kram

Vilka bra tips!

Jag gillade Crazy Love... Den kanske vi skulle kunna använda till något spännande. Tror den skulle passa superbra till solisten faktiskt
  • Cenicienta

Vår solist ska sjunga you and me med Lifehouse och en liten omskriven version av our love is easy av melody gardot. Utmarschen var vi haft stora problem med men vi lutar åt en instrumental friends and lovers av incubus. Första dansen har vi inte diskuterat men jag vill ha then av Brad praisley

Svar på tråden Tips på musik till solist, utmarsch och första dansen