Grodprinsens brud skrev 2013-04-01 19:32:21 följande:
Kan det helt enkelt vara så att det är många som inte kan med att säga att de egentligen inte tycker om att leka utan håller minen och bara gör det? Jag tror att många som deltar i vissa lekar till och med mår riktigt dåligt ibland men de skulle aldrig drömma om att säga det högt inför alla andra. Det ska bli spännande att se vad resultatet blir här! Vi kanske förändra bröllopssverige
Jag har inga problem att säga ifrån att jag inte vill vara med.
Däremot har jag varit med om flera gånger att den som arrangerar leken ser lite ledsen ut och backar undan när jag säger att jag inte vill / kan vara med och leka. Och så kommer alla dom där "bror/syster duktig" och pratar med "stora arga rösten" om att jag borde kunna ställa upp och inte vara så barnslig... Och att det inte handlar om
mig osv osv...
Att jag faktiskt inte kan delta i visa lekar (rent fysiskt, utan att riskera skador) vill folk inte förstå även om jag förklarar. Dom tar det bara som lama ursäkter...
Och att jag inte tycker om att skämma ut mig (om jag inte valt det själv) tas inte heller emot så bra.
Flera års mobbing gör ju att det är väldigt jobbigt när någon skrattar åt mig och där jag inte har kontroll över situationen.
Men jag försöker att bara dra mig undan så att jag inte blir "vald" så att jag slipper vara den där som säger nej.
Och som det redan sagts av någon ovan... Om jag
vet att det kommer att bli lekar på någon fest så kan jag ibland välja att inte gå.