Inlägg från: Elin2014 |Visa alla inlägg
  • Elin2014

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

a ring on my finger skrev 2014-06-02 12:04:29 följande:
    Vi ska ha förrätt, huvudrätt, tårta.
    Tror man räknar 1glas till förrätt och 2glas till huvudrätt.
    Drickan till maten är väl relativt lätt att räkna ut, på ett ungefär iaf. Men sen har vi frå bar hela kvällen och då blir det plötsligt svårt. Hur mycket kommer folk att dricka? Vad kommer folk att dricka? Kommer det vara jättevarmt ute? Osv...
    Lite kan ju gärna bli öer men vi tycker väldigt mycket om vin och går gärna på systembolaget och handlar flaskor efter vad vi ska äta så vi har inte så stor nytta av att ha massor av "festvin" kvar. Och starksprit dricker vi väldigt sällan så det har vi inte heller någon nytta av att ha mängder av.

Det bir nog mestman/tärna som kör oss men det har vairt trevligt om de också hade kunnat ta ett glas bubbel hos frisören t.ex. Och så har vi barn som vi behöver ha med oss så vi måste ha bilar med bilstolar i. Som sagt små "oviktiga" saker som ändå måste lösas innan dagen D
    a ring on my finger...

Ska ni åka till Tyskland och köpa er alkohol? Jag tycker också det är supersvårt att beräkna, vi har dock gjort ett försök och tänkte se hur det stämmer överrens med er andra. Hur har du beräknat?
    Min sambo åker till Tyskland på fredag.......
  • Elin2014
    Evelinagabriella skrev 2014-06-24 15:01:50 följande:

Åh får man hoppa in här? :)
    Gifter mig den 12 juli, och börjar bli skapligt nervös!

Jag är himla nyfiken, vad ska ni andra ha som ingångs/utgångslåt? :)

Vi kommer nog ha Wagners brudkör som ingångmusik och antingen Mendelsson (hur det nu stavas) eller Beatles "All you need is love" som utgångsmusik. Vi gifter oss nästa vecka så det är dagsför mig att bestämma mig. Alla dessa beslut, jag blir galen!!!!  :)
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?