• MeLove

När ska man "byta" kör...

En dum fråga kanske, men jag ställer den ändå! När ska man "byta" körkort? Alltså eftersom jag kommer ta sambons efternamn när vi gifter oss så måste jag fixa ett nytt körkort med mitt nya efternamn.  Kan jag ringa transportsyrelsen redan idag och beställa pappret man ska ha? Eller är det bättre att vänta till efter bröllopet?? Gifter mig om 26 dagar.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden När ska man "byta" kör...
  • snowstars

Jag tror inte att du får byta körkort förrän namnbytet gått igenom hos Skatteverket (eller vart det nu är) och det går ju inte igenom förrän man är gift..

Som jag har förstått det skickar transportstyrelsen ut en ny grundhandling när det är registrerat så det kommer hem en lapp i brevlådan. Man behöver alltså inte fixa något själv. Men nån som redan är gift har kanske ett bättre svar :)

• MeLove
    snowstars skrev 2013-04-04 15:02:55 följande:

Jag tror inte att du får byta körkort förrän namnbytet gått igenom hos Skatteverket (eller vart det nu är) och det går ju inte igenom förrän man är gift..

Som jag har förstått det skickar transportstyrelsen ut en ny grundhandling när det är registrerat så det kommer hem en lapp i brevlådan. Man behöver alltså inte fixa något själv. Men nån som redan är gift har kanske ett bättre svar :)

Okej, atck för sitt svar! Då vet jag =)

Svar på tråden När ska man "byta" kör...