Augusti 2014!
Här är ytterligare en augustibrud. 9/8 närmare bestämt. Det kommer att vara en borgerlig vigsel i trädgården på släktgården i Dalarna (vi bor annars i stockholm) med fest i en bystuga med utsikt över hela Siljan.
Budgeten ligger på 50 000 kr för ca 75 gäster men då är jag inte så mkt för tyll eller prinsessklänningar så brudklänningen blir ganska billig enkel vit cocktailklänning (under 2000 kr), lika så min ring då jag kommer att göra om min morfars gamla vigselring (känns underbart). Lokalen med full utrustning går bara på 1500 för hela helgen. Sen har vi massor av duktiga vänner som spelar och sjunger på vigseln, en kusin som är fotograf mm. Dessutom tycker jag det är hysteriskt roligt att planera och fixa och laga mat så det mesta gör vi själva.Känns enbart roligt!
Färgerna kommer gå i aubergine, gammelrosa och vanilj, jag vill ha en bukett av nejlikor. Eftersom min sambo är från norraste norrland kommer maten att hämta inspirationen där.
Muntligt save the date har gått ut och inbjudningarna går väl i slutet av januari/början av februari.