Hej igen!
För två veckor sedan var vi nere i Växjö för att styra upp det mesta.
Vi ska hyra brudgummens kostym där och kommer billigt undan, vilken skillnad det är på priserna på allt när man kommer bort från Stockholmsområdet.
Vi träffade frisören och jag lämnade in mitt löshår som jag ska ha till henne.
Jag ska ha utsläppt, lockigt och ett litet spänne som sätter upp lite av håret.
Dock har jag inte bestämt mig för om jag ska ha slöja.
Vi åkte förbi floristen och stämde av buketten och de andra blommorna och mötte upp fotografen för en provfotografering.
Vi träffade även barnvakten vi ska anlita till våra och våra syskons barn.
Vi fick även provsmaka menyn:
- Gravlaxtoast på strindbergsbröd med ramslökskräm & hovmästarsås & ärtskott
- Murkelfärserad fläskfilé & potatiskaka med prästost serveras med kantarellsås, sparris & syrade grönsaker
- Limepimpad vaniljpannacotta med svenska bär
Jag säger bara MUMMMMMMA, vad gott det var!
Ringarna var superfina och jag längtar tills de sitter på fingret!
Musiken är också bestämd.
Som ingång ska vi ha ett stycke från Jurassic Park (ja det är sant, haha). En släkting skall spela den på violin.
Utgångsmusik blir "feathertheme" och också den på violon samt piano.
Sedan ska släktingar sjunga "kärleksvisan" och "come what may".
Kommer bli jättevackert tror jag och perfekt med så många musiktalanger i släkten.
Jag har även skrivit ett tal till min blivande make. Det känns rätt att stå där på vår bröllopsdag och få förklara vad jag uppskattar hos honom och varför jag vill leva resten av mitt liv med honom.
---
Nu är detmesta av de stora puckarna kvar. Nu väntar vi på osa.datumet så att vi kan göra rumsindelning på hotellet, göra bordplacering, börja göra festprogram, vigselprogram och, placeringskort.
Vi ligger på banan helt klart.
På Måndag ska hindersprövningen skickas in och även blanketten om ändring av efternamn!
Här kommer en bild på hur jag kommer ha håret!