• iser

Hjälp med frisyr och smink som passar denna klänning

Denna klänning ska jag ha när vi gifter oss den 4 maj i samband med att vår son döps. Men vilka frisyrer passar denna klänning? Jag har bokat tid för uppsättning innan bröllopet men sminkningen vill jag göra själv och vet att det fins bra tutorials på youtube men vet inte riktigt vad jag ska söka på. Jag är blond och har ganska långt6 men tunt hår.  Snälla ge mig gärna tips med bilder. 
  • Svar på tråden Hjälp med frisyr och smink som passar denna klänning
  • karamell

Jag skulle föreslå någon romantisk frisyr. (ej stramt) med lockar. Här kommer tre jättefina alternativ.

Låg knut med lite flätor, lockar.

Grekisk fläta (tror den heter så)

Halv-uppsatt med lockar och blomma.

Jag har lagt upp en bild på den grekiska flätan, som jag själv är lite inne på just nu. Då klänningen känns romantiskt, söt och ganska laid back, skulle jag tycka att en sådan friryr matchar den. 

• annie s
    googla på håruppsätningar så får du fram massa bilder!
  • amerika

Jag tycker du ska köra på 50-talstemat som klänningen inspirerar till. Make-up m eye liner och röda läppar (om du vågar, annars en mer neutral läppfärg).

Sen tycker jag att någon av de här frisyrerna skulle passa

• Emmalinnea
    karamell skrev 2013-04-10 15:24:49 följande:

hade jag haft längre hår hade jag valt denna frisyren! sjukt snyggt
  • karamell

Emmalinnea:  Visst är det snyggt? Jag var helt inne på något annat först men nu lutar det sig mer och mer åt denna för mig, har köpt clip on hair extensions. Tror du man kan ha den med en rak lugg? 

• Emmalinnea
    karamell skrev 2013-04-10 21:07:35 följande:
    Emmalinnea:  Visst är det snyggt? Jag var helt inne på något annat först men nu lutar det sig mer och mer åt denna för mig, har köpt clip on hair extensions. Tror du man kan ha den med en rak lugg? 
    Helt underbar frisyr, ja abslout kan man ha med lugg det blir lite mystiskt
  • iser

tack för era förslag. Flätan är ju fantastisk men mitt hår är för kort och jag vet inte om det är så "jag".

ameriaka. Jag gillar framförallt den andra frisyren mycket och tror på din idé att köra lite tidstypiskt.

Dessa två frisyrer gillar jag mycket men vet inte om de kanske inte passar till klänningen riktigt:

Gisses vad stora de blev :-/.  Vad tror ni?
  • annie s

Fina uppsättningar! Tror det skulle bli fint tillsammans med din klänning :)

Svar på tråden Hjälp med frisyr och smink som passar denna klänning