Inget engagemang...
Nu tänker jag bara skriva av mig. Efter en lång promenad efter jobb så bara känner jag (återigen) att jag är så j*kla ledsen över att jag plötsligt är väldigt "ensam" i all planering kring vårt bröllop!
Nu är det inte min fästman jag syftar på som inte är engagerad. Han är helt fantastisk. Stöttande. Engagerad och ser fram emot detta lika mkt som jag! Även våra kärnfamiljer är engagerade och ser fram emot det.
Min allra bästa kompis. Vi har varit absolut bästa vänner sen över 15 år tillbaka. Vi brukar säga att vi träffades på tennisbanan och det var kärlek vid första ögonkastet haha... Sedan dess har vi gjort det mesta tillsammans. Delat allt. Glädje, sorg. Stöttat varandra, bråkat med varandra. Irriterat varandra osv. Ja ni förstår. Vi har varit som systrar! Även våra föräldrar skulle benämna oss så. Givetvis så har vi ju växt upp, andra prioriteringar idag än tidigare osv... man umgås inte varje dag då vi inte heller bor i samma stad längre. Men oavsett vart vi bott så har vi hållit kontakten varje dag mer eller mindre.
Nu bor vi återigen i olika städer. Hon var den första som fick höra när vi bestämt oss för att gifta oss. Det var ju bara självklart! Jag var den första som fick reda på hennes förlovning och planering av giftermål!
Men sen vi började planera bröllopet på allvar så har hon mer eller mindre försvunnit... Liksom en del andra gjort... Allt snack som alla haft för sig som t ex "Boka tid där, och boka tid där, vi måste ju kolla brudklänning till dig! Och vi kan göra si och vi kan göra så. Och vi ska testa olika frisyrer på dig och olika sminkningar etc" har aldrig infriats. Jag förstår att mitt bröllop inte är centerpunkten i alla andras liv. Jag gör verkligen det!! Men sorgen som kom över mig när jag stod i brudbutiken och provade min klänning igen ensam gjorde mig alldeles besviken, gråtmild och arg! Jag har dock även här förståelse för att alla inte kan ta sig till mig då vi bor väldigt utspritt, men nu har det gått över 1,5 vecka sedan jag beställde min klänning...och jag har inte ens fått frågan om jag beställt den, hur det gick eller något alls. Jag har faktiskt inte hört något av någon!
Och jag är trött! Trött på att vara den som oftast tar kontakten, och ska se hur alla andra mår innan de kommer på att "oj, men även du har mkt som händer just nu...".
Känns som jag bara famlar... jag vet bara inte hur jag ska hantera alla. Hade det enbart gällt en person så hade jag tagit tag i det med den personen. Men nu gäller det fler. En del av dessa personer har jag större förståelse för, då jag vet att deras liv inte direkt kantas av lycka just nu och då kan det vara svårt att vara på topp och glad jämt för andra.
Dessutom hatar jag att känna mig självisk! Och det är vad jag känner när jag börjar känna mig "ensam". Brukar skaka av mig det och tala om för mig själv att den viktigaste dagen i mitt liv enbart är ytterligare en dag i de flesta andras.
Är så väldigt tacksam över de personer som verkligen stöttat, hjälpt, visat glädje och engagemang! Jag har fantastiska människor runt omkring mig!! Men det gör mig ledsen att de människor som jag haft längst i mitt liv, som jag vårdat relationerna till, som jag prioriterat framför mkt annat och många andra, helt plötsligt inte är en del av denna händelse...