Inlägg från: Anonym (Svägerskan.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svägerskan.)

Hur ska vi göra med systern?

Jag ska försöka göra historien så kort som möjligt.

Vi ska gifta oss 4:e maj. Ska ha ett litet bröllop med närmaste släkten och fest/kalas hemma hos mina blivande svärföräldrar. Vi har bett om svar från samtliga senast 10:e april så vi vet hur vi ska planera mat o dukning o säna saker.

Inbjudningar skickade vi endast ut till de närmaste åså la vi upp bröllopssidan på facebook, då alla som vill närvara i kyrkan vet tid och plats. Kyrkan är öppen för alla!

Min blivande man har tre systrar. Dom i sig är inte syskon utan 2 är på hans pappas sida (kan kalla dem 2 och 2) och 1 är på hans mammas sida ( syster 3).

Av vissa anledningar som jag inte vill gå in på så har vi valt att inte bjuda syster 1. Men tro mig, vi har anledning! En av sakenra är att hon inte tycker om min svärmor och pratar illa om henne, så varför ska vi bjuda hem henne till henne? Vill inte ha massa negativt och spänd stämmning på min/våran stora dag!

Nu har syster nr 3 ifrågasatt detta och vart på o tjatat på mig om det o kallat oss omogna o såna saker och ställer sig helt på den andra systerns sida. (Hon är go på alla sätt, men hon är så jäkla nyfiken och är expert på att lägga näsan i blöt och lägga sig i sånt hon inte har med att göra) Och dom har börjat umgås en el del nu det sista, trots att dom inte gjort det förut.

Kan ju tillägga oxå att när min sambos barn fyller år så kommer hon inte hit och firar dem utan väljer att åka till barnens mamma som bor 8 mil bort för att fira barnen hemma hos henne istället.

Iaf, igår skrev jag till henne (syster 3) på facebookoch frågade om dom tänkt komma, just så jag vet hur jag ska planera.

Hon svarade "Får se hur jag jobbar. Kankse kikar ut en sväng senare." (Dvs till svärföräldrarna som är hennes föräldrar)

Jag tyckte det va ett så nonchalant svar! Hon har vetat om detta i två månader.. Jag känner lite så att hade hon verkligen vart intresserad av att komma så hade hon väl kolla om hon kunde va ledig just den dan.

Det är ju ändå hennes brors bröllopsdag.

Hur hade ni gjort? Hade ni väntat o frågat igen eller hade ni bara skitit i det och inte räknat med henne? Tycker detta är jättejobbigt! :(

• Svar på tråden Hur ska vi göra med systern?
  • Anonym (Svägerskan.)

Det finns som sagt en anledning till att vi valt att inte bjuda henne. Hon gjorde en sak för ett tag sen utan en tanke på hur det skulle drabba familjen, speciellt min sambo. Dom har två bröder också, men ingen av dem är speciellt intresserad av att prata med henne, så det är inte bara vi.

Sen tog hon bort både mig, min sambo och min 10-årige son från sin vännerlista på facebook. Och jag känner att om hon ska ta det till den nivån, va fasen ska vi bjuda henne då för? Skulle bara bli wierd stämming, och det tänker jag inte ha.

Funderar på att göra så att jag skriver till henne (syster 3) igen och säga det att jag inte uppfattade om det va ett ja eller nej, men om hon nu väljer att jobba så räknar vi inte med henne när det kommer till mat.

Hon jobbar som timmare inom vården, så det hade inte varit ett omöjligt projekt för henne att va ledig eller byta med någon om intresset hade varit tillräckligt stort.

Svar på tråden Hur ska vi göra med systern?