• TFW

Kan man ha för många diamantringar? =)

Jag går här i valet och kvalet över vilket smycke jag ska köpa av pengarna jag fick i födelsedagspresent. Vill att det ska matcha min förlovningsring och kommande vigselring som kommer va i vitguld. Jag är lite inne på att köpa en diamantring på en pankbank eller auktionssajt, och ha på högerhanden. Min tanke är att denna ring kanske mest kommer användas vid festligare tillfällen men ska även kunna användas till vardags. Det är små diamanter på min förlovningsring, och kommer bli diamanter även på vigselringen.. Blir det för mycket med diamanter även på högerhanden, har inte tänkt mig några stora men ändå..??       

• Svar på tråden Kan man ha för många diamantringar? =)
  • Chicita

Det beror väl på vilken stil du har annars.
    Om du är väldigt enkel, inte har massa smycken och ingen "bling-person" så kan det kännas lite mycket.
    Å andra sidan kan det bli väldigt rätt istället och skapa en bra balans.

Det hänger mest på din personlighet och övriga stil och om du vill ha det så satsa på det Glad 

• TFW

Hmm jag använder knappt smycken alls till vardags, varken i öronen eller halsband eller armband.. men är förtjust i ringar.. Har nog en ganska så enkel stil över huvud taget också, så min tanke är nog att lite fina smycken på händerna piffar upp min annars enkla stil.. Men är ju inga vräkiga diamanter jag har i åtanke.. Den som jag är intresserad av att köpa och ha på min högra hand har 7 stycken små diamanter på 0,3 ct vardera. Min förlovningsring är också väldigt enkel med sina tre små 0,3 ct briljanter. Vigselringen kommer nog att få vara lite mer uppseendeväckande, men bara lite.. =) De kommer i första hand att sitta där för att jag själv ska få njuta av dem =)

• Chicita

Jamen då kan du ju köra på... 
    Min svärmor har ofta bara något diskret örhänge och ett väldigt enkelt halsband men hon har massor med ringar.
    2 på varje finger i princip och det funkar jättebra. Glad 
    Det blir liksom en balans i det hela just för att hon bara "vräker på" på händerna.

Om du hade varit supervräkig med stora blingbling-örhängen, halsband, armband och bijouteri-ringar så skulle det ju ha passat in med en till ring. Men den hade samtidigt kunnat försvinna i bijouterierna (eller gjort att dom såg billigare ut i kontrast mot den ringen)

När du är rätt sparsam med smycken så passar en klassisk ring med lite lätt bling utmärkt.
    Det framhäver det klassiska, rena och sparsmakade.

Sen är det ju din personlighet som ska lysa igenom - inte smyckena.
    Så länge du bär smyckena och inte tvärt om - så är det ju bra.
    Som sagt. Om det känns fel för dig, att det blir lite som att du pressar dit något som inte hör hemma i din stil och personlighet - tja då är det ju fel och då ska du inte ha det... 

• Lenblo

Om du spontant vill ha en diamantring på höger hand skulle jag säga att det är din stil, så kör på det! Det är svårt att få "för mycket" diamanter, så det ser pråligt ut, pga kostnaderna.

• getingen

Nej man kan inte ha för många diamanter :) Köp om det är vad du vill ha!

• CharliesChoice

Nej det kan inte bli för många diamanter! Om man inte lagt många hundra tusen kronor på ringarna är det svårt att få diamanter att vara "för mycket" hur man än beter sig tycker jag!

Jag själv kommer att bära totalt sett ca 1,4ct fördelat på fyra ringar efter vigseln, det är (enl mig då) stilrent, diskret och klassiskt!

• TFW

Åh tack för era svar! =) Då kör jag på det!! =D

• Minifluff

Efter att ha kollat på diverse amerikanska webbplatser för diamantälskare, vill jag nog påstå att det KAN bli för mycket bling...
  • Chicita
    Minifluff skrev 2013-04-17 11:39:41 följande:
    Efter att ha kollat på diverse amerikanska webbplatser för diamantälskare, vill jag nog påstå att det KAN bli för mycket bling...
    hehe ja jag håller med Tungan ute
  • CharliesChoice
    Minifluff skrev 2013-04-17 11:39:41 följande:

Hahaha! Såg bilden innan jag såg din text och tänkte att nån hade laddat upp som bevis för att det INTE kan bli för mycket bling.

Det där är verkligen ett par steg över min gräns för "to much"!
  • Dante6601

Som man blir jag bara stolt när jag ser många diamanter på min fästmös händer.

• TFW

det var ju just så som jag hade tänkt mig.... hahaha, nä fytusan, lagom är bäst!! amerikanare är gärna lite för mycket när det gäller allt!

Svar på tråden Kan man ha för många diamantringar? =)