Inlägg från: CharliesChoice |Visa alla inlägg
  • CharliesChoice

Vänjer man sig vid att ha en ring som lätt fastnar?

Jag tror bestämt att om man är en "skata" (sagt med glimten i ögat!) som älskar glitter och solitärer så är det ingen "uppoffring" att ha en sten som kanske är lite i vägen/besvärlig. Ett kärt besvär liksom!

Jag har en ring som är lite "besvärlig" på högerhanden men som nån skrev ovan, man vänjer sig att stoppa handen i fickan genom att vinkla till så ringen kommer ner, man vänjer sig även med att lyfta barn osv utan problem.

Jag kommer att ha en .47 solitär som har en klassisk fattning och räknar med att det är lite inkörningsperiod men tror inte jag kommer känna att den är i vägen efter ett par veckor.

När det gäller att skada ringen/tappa stenen beror det på fattningen. Är den riktigt gjord och skenan ordentligt tilltagen tappar du inte stenen med mindre än att du råkar ut för nåt riktigt våldsamt. (Och då är du troligen mer oroad för handen än ringen.. :-P)

• CharliesChoice
    BlivandeBruden skrev 2013-04-15 13:57:05 följande:
    Tack för svaren! Det är 0,26 river diamant som sitter fast med 8 tunna klor. Jag känner att jag redan börjar vänja mig. Men jag är ändå rädd att tappa den. Jag har fått diamanten av min mamma och det vore inte kul att tappa den. Min mamma lyckades tappa den ur din ring 2 gånger men hade sån tur att hon hittade den.
    Oj, vilken fantastisk tur hon hade då! Det är inte meningen att den stenen ska tappas bort, helt klart.
  • CharliesChoice
    Privjet skrev 2013-04-23 19:52:05 följande:
    Det är precis som CharliesChoice skriver att knepet är att vinkla ringen inåt handen när man tar på sig en luddig tröja, stoppar handen i fickan eller något liknande! Jag vinklar alltid min inåt även när jag har vantar på mig av samma anledning, då blir det aldrig några problem. Min ring är en riktig "rysare" på området att fastna i allting, det är mitt straff för att jag var en skata och ville ha en stor ring ;). Känner igen det någon skrev om att cykla ner i diket när man tittar på sin fina ring! Själv har jag gått in i en handtork (en sådan där utskjutande i ögonhöjd, som blåser varmluft...) på en offentlig toalett när jag var fullt upptagen med att beundra den nytvättade ringen... Hade en bula på höger ögonbryn i flera dagar.
    Haha nu fick du mig att skratta så kollegorna vände sig om o undrade!

Är man skata så är man, det där kunde lika gärna kunna hänt mig! Jag tittar på min förlovningsring länge flera gånger varje dag fast den är ett år nu. Om några veckor åker solitären på och då blir det väl ännu värre.

Nu vill vi se en bild på ditt bilng!
Svar på tråden Vänjer man sig vid att ha en ring som lätt fastnar?