• Privjet

Vänjer man sig vid att ha en ring som lätt fastnar?

Det är precis som CharliesChoice skriver att knepet är att vinkla ringen inåt handen när man tar på sig en luddig tröja, stoppar handen i fickan eller något liknande! Jag vinklar alltid min inåt även när jag har vantar på mig av samma anledning, då blir det aldrig några problem. Min ring är en riktig "rysare" på området att fastna i allting, det är mitt straff för att jag var en skata och ville ha en stor ring ;). Känner igen det någon skrev om att cykla ner i diket när man tittar på sin fina ring! Själv har jag gått in i en handtork (en sådan där utskjutande i ögonhöjd, som blåser varmluft...) på en offentlig toalett när jag var fullt upptagen med att beundra den nytvättade ringen... Hade en bula på höger ögonbryn i flera dagar.

• Privjet

Inga vidare skarpa bilder, men man ser ju principen. En klassisk trådcarmosé-ring med en stor mittensten och ett gäng mindre runt. Och ja, du ser ju att "fastna-potentialen" är överhängande!  Känner ögonbrynet värka lite nu när jag tittar på bilderna! :D

• Privjet

kinchy: Tack! Ja, det är ju exakt så som du säger, ska man gör ngt som kräver hårda tag får man liksom ta av sig ringen, men det är nog olika huruvida man ser det som ett problem eller inte, jag tycker precis som du att det är helt okej!

Svar på tråden Vänjer man sig vid att ha en ring som lätt fastnar?