• sandrakorpe

En ring?

Vi funderar på att köpa nya ringar och då bara bära en ring när vi har gift oss. Nu funderar jag på vad man kan hitta på för roligt med våra förlovningsringar vill spara dom men vet inte hur de ska sparas. Funderar på att rama in dom. Någon som har gjort det?

• Svar på tråden En ring?
  • Want to

Har kopmisar som smälte ner sina hos en guldsmed och gjorde om dom till sina vigsel ringar.
    Vissa bär sina förlovningsringar i halsband ist.

• CoG

Ni kan ta ett tittskåp och samla lite fina minnessaker och bilder på er från innan ni gifte er och ha ringarna där.

sandrakorpe skrev 2013-04-14 18:05:15 följande:
    Vi funderar på att köpa nya ringar och då bara bära en ring när vi har gift oss. Nu funderar jag på vad man kan hitta på för roligt med våra förlovningsringar vill spara dom men vet inte hur de ska sparas. Funderar på att rama in dom. Någon som har gjort det?
  • snowstars

Har en kompis som fick sina föräldrars förlovningsringar i ett halsband när hon fyllde arton. Tror bara de hade knutit typ en läderrem runt båda men det blev jättefint. Hon var (är) deras enda barn.

Min mamma har fått sin mormors vigselring som ett halsband. Det är en guldring som de har format om till ett hjärta, det kanske inte går med titan. Men bara att ha som ett halsband kan man ju om man vill.

Annars kan du absolut rama in dem, har för mig att jag läst om nån här på BT som gjort det också

• Ceccan81

Vi har smällt ner våra förlovningsringar och tillsammans med annat guld vi hade hemma, har guldsmeden gjort varsin ny ring åt oss. Min ring var nämligen för stor och min sambos var alldeles för liten. Snart ska vi hämta dom!!

• lerum82

Funderar precis på samma sak då vi också har Titan men det blirnog att barnen får var sin när de blir äldre

Svar på tråden En ring?