schmock skrev 2013-04-15 10:27:58 följande:
Jag har en klassisk förlovningsring från Schalins. En slät rundad sak. Jag sitter och tittar på vigselringar och skulle helst hålla mig upp till max 6-7000 kr. Men det är inte nån som faller mig i smaken.
Men den här ringen är ju så fin och den påminner om andra, dyrare, schalinsringar.
Men det är inte schalins, den heter T.C.O.L Signo B004. Den kostar kring 5000 kr. Kan man kombinera den med den jag har, även om det inte är samma märke? Har ni olika märken? Jag tänkte om det inte är samma nyans på guldet.
Kanske är det nån som har den här ringen, hur är kvaliteten?
Det bästa är om du kan gå till en butik som har TCOL och provar. Jag tycker såhär; antingen har du samma skena, samma höjd och samma guldfärg, eller så har du något helt annat för att skapa en snygg "mis-match". Jag tycker personligen inte det är fint när man har en NÄSTAN likadan ring.
Ett tips dock som många glömmer; Kolla med släktingar osv om de har nåt gammalt guld som de skulle vilja putta in i din vigselring. (Du kanske har nmåt själv också!) Då kan du tillverka en egen ring med exakt samma mått som förlovningsringen till "omarbetningspris" vilket är mycket förmånligt. Du betalar då för arbetet men inte för "designen" som du ju står för själv.