Milli skrev 2013-10-14 12:09:09 följande:
Glömde säga att jag varit på guldfynd typ 10 gånger och kikat på ringar och har världens panik och beslutångest över vilken man ska välja då ingen är riktigt som jag tänkt mig från början.. Är ju egentligen inte bråttom men jag har en 25% på valfri vara som går ut 1/11 så tänkte passa på att utnyttja den så därför känner jag mig lite stressad. Har kollat på andra guldaffärer och även tusen webbutiker men hittar ingen jag vill ha i min prisklass, eller ingen som verkligen skriker att den SKA jag ha... Jobbigt läge.. Har ni andra kikat något på ringar?
MsThezzizen skrev 2013-10-14 12:39:00 följande:
Du påminner mig! Exakt 8 månader är det ju idag!
Exakt 8 månader för oss med! Populärt datum märker jag
Jag hittade min drömring i Finland, lite tidigare än vi hade tänkt men nu är den färdig och vi är sååå nöjda! Vi har låst in den i en familjemedlems vapenskåp för säker förvaring, och det är nog lika bra med tanke på att jag hade pillat på den HELA TIDEN annars
25% rabatt är ju riktigt bra när man ska köpa något dyrt, men om du har möjlighet att bortse från rabatten tycker jag inte att du ska binda dig till just guldfynd. Min erfarenhet är att det blir billigare än man tror att designa en egen ring t.ex., så har vi gjort med förlovningsringarna och till viss del vigselringen. Personalen på guldfynd är oftast varken juvelerare eller guldsmeder "på riktigt", en riktig guldsmed kan ju hjälpa dig designa en ring som passar er budget om de inte har en passande ring i sitt ordinarie sortiment.
Att köpa ring på kedjor som guldfynd kan mycket väl vara dyrare än att köpa motsvarande alternativ (dvs samma material, samma kvalitet på stenar t.ex.) hos en "egen" gulsmed. Tål att tänkas på