Inlägg från: Oprekär |Visa alla inlägg
  • Oprekär

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Milli skrev 2013-10-30 13:33:19 följande:
    Inte för att någon frågat mig men så här ser ringen ut som jag köpt :) Den är iväg på gravering nu :)
    Meh, vi vill väll ALLTID se ringen Glad Va fin, kul att du hittade rätt! 
  • Oprekär
    Caisa skrev 2013-10-30 09:05:13 följande:
    Jag drömde inatt att det var den stora dagen. Tjejen som ska sminka mig (samt vara min tärna) hade fått en allergisk reaktion och kunde inte öppna ögonen, tjejen som ska fixa håret dök inte upp, och när vigseln var över kom vi på att fotograferna inte varit med. Verkligen en mardröm, haha. Men klänningen var lika underbar i drömmen som i verkligheten. Flört
    Jag har också den typen av drömmar lite titt som tätt, oftast har jag försovit mig OCH glömt att bjuda alla gäster Tungan ute Så då står jag där. På vigselplatsen. I morgonrock. Ensam. 
  • Oprekär

Ingen har frågat mig heller, men såhär ser min vigselring ut! (Eller har jag postat den i tråden redan?)

• Oprekär

... och här är min förlovningsring! De har samma raka skena i palladium och är exakt lika höga. Mina drömringar!
  • Oprekär
    LinaNordstrom skrev 2013-10-31 19:56:47 följande:
    Har ni valt in och utgångmusik? Jag sitter och försöker lyssna efter vad vi ska ha, tyvärr är min sambo inte mkt till hjälp han fnyser åt alla mina förslag...
    Vi har valt poplåtar som ska framföras med akustisk gitarr och sång, vi är inte mycket för det klassiska Det blir Iio - Rapture (i en omarbetad version såklart) och Familjen - Det snurrar i min skalle. Och JA vi ska vigas borgerligt, då kan man ju välja lite vadsom :-P Blir det kyrka för er?
  • Oprekär
    MsThezzizen skrev 2013-10-31 19:34:25 följande:
    Idag har jag för andra gången gått på klänningsjakt.  Min favorit sen tidigare har nu helt gått bort. Provat en ny idag som jag verkligen gillar och en gammal favorit som jag provat med underkjol idag. Så svåååårt att välja!

Nu är det en Pronovias Dagen och en Romantica Myrtle som det står emellan... Hur vet man vad man ska välja... och nej jag är nog ingen WOWkänslamänniska..

Vad har ni för budget på era klänningar?
    Min budget är kring 10 000, inte över 15 iallafall. Jag hoppas innerligt att wow-känslan infinner sig för mig, för har jag väl börjat vela så är det helt j*vla omöjligt att fatta ett beslut sen... Men ibland måste man ju "växa in" i ett beslut, hur tråkigt det än låter.
  • Oprekär
    LinaNordstrom skrev 2013-11-02 09:11:27 följande:
    Ja vi gifter oss i kyrkan, man kan nog ha poplåtar där med men det kanske är vanligare på vägen ut tror jag. Jag vill gärna ha orgel när vi går in men dom klassiska bröllopsmarscherna är ju hur gräsliga som helst Har hittat några andra som är lite roligare som min sambo ändå inte vad helt avig mot
    Haha, ja lite gräsliga är de kanske, men det känns lite förbjudet att säga Flört Finns ju mycket fint också, men tyvärr har jag ingen expertis alls att bidra med när det kommer till det kyrkliga! Hoppas ni hittar något ni båda gillar Glad
  • Oprekär

Nuuu har jag provat den! Och valt den! Och beställt den! Drömklänningen från Anna Campbell! Jag är helt överlycklig! (Märks det?). Jag får ju inte visa det för fästmannen, så jag visar den för er istället Glad

• Oprekär
    Ulle09 skrev 2013-11-04 14:12:12 följande:
    Olycklig... Ringde kyrkan idag för att boka vigsel till den 6/6. Det går inte! Gråter Fick ett ganska otrevligt bemötande i telefonen. Det är ju nationaldagen, då jobbar vi inte. Vad gör vi nu???? Vi har ju ställt in oss på det datumet sedan länge. Ska vi hitta ett nytt datum och boka om lokalen? Ska vi hitta ett annat ställe att gifta oss på? Känns så tråkigt...
    Men åh va trist Rynkar på näsan Onödigt att vara otrevlig dessutom. Valet ligger väl i om just den kyrkan är så pass viktig för er att ni vill byta datum, annars kan man ju vigas på andra ställen. Om lokalen är populär kanske den är svår att boka om... Hoppas verkligen att det löser sig för er!
  • Oprekär
    LinaNordstrom skrev 2013-11-04 17:47:36 följande:
     Mkt tjusig!
    Tusen tack Lina! Glad
    MsThezzizen skrev 2013-11-04 20:33:44 följande:
    Fantastiskt vacker oprekär!!! Idag har jag betalat handpenning och valt klänning!!!!!! . Sen har jag provat ringar också. Vet eg hur jag vill ha det, men det blir nog för dyrt! Tyvärr.... Måste försöka hitta ngt billigare alternativ.. Vill löda fast en allians på förlovningsringen och sedan ha en likadan som vigselring så den "gamla" förlocningsringen hamnar i mitten..
    Tack så mycket, jag är så glad! Blev det klänning nr 1 eller 2 för dig? 
    Är det lödandet som är dyrt? Man kan ju annars anpassa ringarna så att de ligger platt mot  varandra tänker jag? 
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet