Inlägg från: Power of Love |Visa alla inlägg
  • Power of Love

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Nokaro skrev 2014-03-18 15:07:43 följande:

     


    2 månader och 26 dagar kvar till jag får visa mig som brud till min blivande make! Åh vad jag längtar!

    Här är min klänning bakifrån samt mina skor:)


    Vilken fin klänning :)
  • Power of Love
    Milli skrev 2014-03-18 20:29:24 följande:

     


    Vilken söt aktivitetsbok! Jättebra idé att ge dem nåt sånt att göra. :)
  • Power of Love
    Milli skrev 2014-03-20 11:26:08 följande:
    Tack :) Jag hade tänkt ha en lek/pysselhörna för barnen med en eller två som är "anställda" för att leka och pyssla med dom men de var svårare än jag trott att få tag på någon till de. Hade 10 stycken på min lista men typ alla jobbar eller så tyckte dom inte att de var deras grej :( Så då kom jag på idéen att de får en pyssekbok åtminstoende så kan de sitta på sina platser :)
    Maria466 skrev 2014-03-19 17:25:13 följande:
    Var det du som hade gjort en "gästbokslåda" 


    Vi kommer faktiskt ha en tv-spels hörna till barnen. De barn som är bjudna är min fästmans småbröder samt hans kusin. Hans kusin är van att sitta med på vuxenfester och bukar ha med sig egna pyssel att sitta och pyssla med medan alla vuxna håller de tråkiga talen ;) Bröderna däremot har inte varit på nåt sånt här tidigare och de yngsta kommer inte kunna sitta hela middagen. Därför bestämde vi att vi tar med en tv samt vårt wii. Vi kommer placera dem närmast dörren så de kan smitta ut till tvspelsrummet när de ätit klart och tröttnat på middagen. Hans bröder är alla tillräckligt gamla för att klara sig själva så det är en stor fördel för oss.
  • Power of Love

    För vår del ligger planeringen på is. Vi har så mycket annat som vi vill hinna med så då är inte bröllopsplanerade prioriterat. Det är nog tur att vi har lagt bort mycket av ansvaret på andra. ;)


    Svärmor fixar dukningen och även annat pynt (vi får dock inte veta vad detta pynt innebär. 

    Mina föräldrar ansvarar för lokal och cateringen.  

    Toastmastarna fixar frutom planeringen för middagen även festhäftena.


    Men vi har mycket kvar känns det som.
    Kläder till fästmannen, kostymen har vi bestämt men inte beställts och den MÅSTE beställas i helg så han ska hinna få den. Har tjatat lite på honom, men det är ju han som blir utan kläder ;). Han behöver även slips ny skjorta samt nya skor. 

    Beställa alkohol

    Bestämma tårta. Fästmannen har jobbat på konditori och hans förra chef är tillfrågat men jag vet fortfarande inte vad vi har fått för svar. Fästmannens ansvar iaf.

    Jag har bokat tid hos frisören men inte för provuppsättningen. Det borde jag verklige göra :P

     Hitta en florist 

    Bestämma låtar till vigseln tillsammans med de som ska sjunga

    lösa det med musiken på vigseln (gifter oss borgerligt och har därför ingen kantorist)

     Gå in skorna 

    Göra spellista till festen (fast det där är väl bara att ta en befintlig lista på spotify tänker jag men gissar på att min fästman vill sköta den delen )

    Göra ett tidschema för dagen.

     Vi har sista dag för OSA den 1 maj efter det så tillkommer ju fler saker som ska göras så som bordsplacering. Finns säkert fler saker som vi glömt men det där löser sig ;) 
  • Power of Love

    Började leta att göra lista och hittade tips om saker att ha med i ett akut-kit i en gammal tråd. Tyckte det var mycket bra tips så jag vill dela med mig av den =)



     PACKA


    Säkerhetsnålar (ifall klänningen går sönder)

    Nål och tråd (av samma orsak)

    Lakan (att lägga på golvet hos frisören + vid fotografering)

    Johnsons baby wipes (för att ta bort fläckar på klänningen)

    Näsduk (om man är lättrörd)

    Compeed plåster och vanliga plåster (vid eventuella skoskav och sår)

    Värktabletter

    Novalucol (eller annan medicin mot magsyra)

    Allergitabletter

    Halspastiller/Tuggummi (om man vill fräscha upp sig i munnen)

    Extra strumpbyxor/strumpor

    En flaska vatten

    Något sockerrikt mellanmål (vid blodsockerfall, inga sura miner en dag som denna!!!)

    Hårnålar

    Puder

    Läppstift

    Bomullspinnar (om man blir svart under ögonen av sminket)

    Parfym

    Deodorant

    Tamponger och/eller binda (man vet ju aldrig!)

    Liten behändig kamera

    Kreditkort (för att kunna köpa sådant man ändå glömde ta med sig)

    Körkort

    Handlotion (många vill titta på din hand!)

    Nagelfil

    Mobiltelefon

    Hårspray (i miniformat)

    Hårborste (i miniformat)

    Babypuder (att täcka över fläckar med och lindra skavsår med)

    Bekväma skor

    Extra knappar

    Virknål (om man har sådana knappar som knäpps med små öglor)

    Penna

    Papper eller liten anteckningsbok

    Liten fickspegel

    Pincett (att ta bort flisor och oönskade hårstrån med)

    Liten tub/burk med ansiktskräm (om man blir för torr i ansiktet)

    Nagellack (samma färg som naglarna)

    Nagellack (genomskinligt att laga maskor i strumporna med, om reservparet går sönder)

    Puderborste

    Concealer

    Mascara

    Minitandborste och tandkräm

    Tandtråd/tandpetare

    Solskydd (om man ska vara utomhus mycket)

    Ögondroppar (för att torra ögon ska bli klara ögon, allra viktigast för linsbärare)

    Extra kontaktlinser (tänk om man skulle råka tappa en...)

    Extra örhängen

    Lite pengar, både mynt och sedlar.

    Gammalt lakan till bilen (för att skydda klänningen mot smuts)

    Vita gympaskor och/eller en liten vit handduk att stå på till fotograferingen. Så slipper brudskorna få gräsfläckar. (Gympaskorna kan vara sköna att ha frampå småtimmarna också när brudskorna börjar klämma.)

    Paraplyer - så att det inte regnar.

    Block och penna för att anteckna vem man fått vad av - om ni väljer att öppna presenterna på festen.

    Tejp för att tejpa fast korten på rätt paket - om ni inte vill öppna presenterna på festen.

    Övernattningsväska (med bl.a. vardagskläder till dagen efter), ev. kan någon checka in den åt er på hotellet.

    Förvaringsväska/påse för brudklänningen och ev. även till mannens klädsel.

    Riktigt bra balsam/inpackning för att reda ut håret på bröllopsnatten. Ett schampo kan också vara praktiskt.

    Badbomd/badolja om ni vill bada på hotellet.

    Morgongåva till respektive

    Liten CD-spelare och CD med romantisk musik till hotellrummet. 
  • Power of Love

    Ja den som har gjort listan har lagt mycket tanke bakom den men skönt att ha nåt att utgå ifrån.

    Jag kommer själv ta bort mycket och sedan dela in den i olika delar; sånt man behöver hela dagen, sånt som behövs vid fotografering och ev nån mer rubrik. Det jag kanske behöver hela dagen tänkte jag att min vän som ska vara med mig hela dagen får ta hand om eftersom jag inte heller ska ha nån väska. Sedan ställer vi det i ett av rummen där vi har vigseln och festen. Så det finns nära tillhands om det skulle mot förmodan behövas. 

  • Power of Love

    Det är inte jag som gjort listan, utan tog den från en gammal tråd, men jag gissar på att det är för att skydda kläningen från smuts på golvet. Själv kommer jag nog klä mig i lokalen för enkelhetensskull. Vi har stadsträdgården i närheten och dessutom en vacker vik i närheten av lokalen så bara onödigt att byta om hos frisören för min del. =) 

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet