Så var det bordsplaceringen!
Hej,
Jag skulle behöva lite tips inför bordsplacering. Det finns så mycket regler att ta hänsyn till. Vi har bara en "äldre" person (min låtsas mormor) som kommer och hon kommer sitta intill honörsbordet. Vi har ett honörsbord med fyra tungor.
Sen är det så mycket med vem som ska ha vem till bordet. Vi vill gärna blanda lite. Inge kul om alla sitter med samma personer som dom alltid är med. Vi tänkte om par sitter mitt emot varandra. Försöker blanda varann kille och tjej. Och försöker sätta något sådär blandat mellan hans sida och min. Vi har bara två barn som kommer, mina kusiner på 11 och 12. Tänkte att deras mammor får sitta mittemot varandra (dom är systrar) och sedan ha sina döttrar brevid sig.
Sen ska man väl sitta närmare honörsbordet om man är nära "besläktade" och längst bort från honörsbordet om man är bekanta är det inte så? Men spelar det verkligen så stor roll? Är det inte bättre om man försöker placera folk så man vet att dom har någon att prata med och har kul?
Eller vad tror ni? Tänker vi jätte konstigt? Ris och ros är välkommet här, behöver så mycket tips jag kan få!
Tack!