• CoG

Alternativ bordsplacering

Vi satt och pratade min blivande och jag igår om det här med bordsplacering.
    Vi vet hur det brukar se ut med honnörsbord och vilka som sitter där och så...
    Men vi har bara middag och fika, ingen fest alls så vi tycker att det känns trist att sitta där med våra föräldrar(dom är inte tråkiga, det är inte det) och sitta och titta på de andra som sitter och pratar med varann vid långborden.

Vad finns det mer för alternativ då det gäller placering av bord så att man kommer nämare gästerna?

Vi kommer att ha någon äldre släkting med oss, men dom får ta att det inte är en traditionell bordsplacering.

• Svar på tråden Alternativ bordsplacering
  • Chicita

Man kan ju sitta på många sätt. Och honnörsbordet behöver inte vara helt fristående heller. Glad

Man kan exempelvis sätta ett par extra stolar mittemot er och uppmuntra folk att "låna" dom platserna lite då och då.
    Eller om ni inte är så många så dukar ni helt enkelt ett långbord eller U-bord och placerar folk på båda sidorna om detta

• ThereseV

Om ni har tungor som går ut från honnörsbordet så kan ni ju sätta dom ni helst vill umgås med i mitten närmast er. Har ni ett längre hoörsbord så kan ju dessutom alla bli nöjda (ni kan ju inte precis prata med dom som sitter en bit ut på honnörsbordet och inte heller med dom som sitter på dom yttersta tungorna) 
    Annars skulle jag nog ställa två tomma stolar precis framför er där gästerna kan turas om att sitta (med plats för dom att ta med sin mat) men då gäller det att toastmaster förklarar det bra, så inte stolarna blir tomma.. 

• ThereseV

Chicita hann visst före:)

En tanke slog mig precis. Om man har långbord och dukar upp för brudparet på ena kortsidan, skulle man inte kunna flytta till den andra sidan efter halva middagen? Har man en paus mellan någon av rätterna så blir det ju inte SÅ konstigt hehe.. Man skulle iaf få chansen att prata med fler personer och ingen skulle behöva sitta längst ifrån brudparet hela middagen:P  

• CoG

Vi pratade om att lämna någon tom stol på ett par ställen så att vi kan flytta oss till olika ställen under middan eller fikat. Men det blir ju onödigt tomt där vi inte sitter.

Ska hur era förslag kan hjälpa oss, tack :)

Svar på tråden Alternativ bordsplacering