• Red Lion

Balsam med röda pigment?

Jag färgar mitt hår rött och har hittills använt Goldwell colorglow IQ balsam. Det har röda pigment som ersätter de som tvättas ur. Nu har det dock slutat säljas och jag söker ett nytt med just röda pigment, det verkar dock inte finnas, hittar det inte någon stans... :( Vill helst inte använda alla slags märken t.ex. L'Oreal så ge gärna flera tips! :)

• Svar på tråden Balsam med röda pigment?
  • iser

Testa RevlonNutri Color Creme (färgbomb). det säljs hos frisörer och är bra. Säljs även i nätbutiker. Det är vårdande och ger samtidigt extra pigment. Jag är blond och har varit färgad kopparröd men rött har ju en tendens att "rinna" av håret. Färgbomben både vårdar och tillför extra pigment.

• Red Lion

Fast den använder man väl nån gång i veckan eller så? Jag har tänkt att köpa en sån ändå för att bättra på färgen då och då. Men det verkar vara det som är alternativet nu, när det är så svårt att hitta såna där balsam... Ja rött är ju en svår färg att behålla.. Tyvärr. Tack för tipset!

• lilja01

Jag säger bara färgbomb! Revlons är helt underbar, håret blir jättemjukt och känns nyklippt efter att jag använt min.
    Jag har aldrig fått så många komplimanger för mitt hår som nu, efter att jag började använda den. Nu är jag iofs inte rödhårig, utan mörk, men alla jag har rekommenderat den till har blivit lika frälsta som jag.
    Du kan använda den varje gång du tvättar håret, en gång i veckan, varannan eller en gång i månaden, det känner du själv. Jag använder min en gång i veckan och den räcker i ca 2,5 månad. Kostar ca 179kr och är värd varenda öre!

• Red Lion

Jag har faktiskt bara hört positivt om den så jag känner att det måste jag prova... :) Får kanske köpa ett vanligt färgskyddande balsam då och sen köra denna, verkar vara det folk gör...

Svar på tråden Balsam med röda pigment?